Egy születésnapi különkiadás – még ha Peugeot 208 GTI-ről van is szó – ritkán verekszi be magát az autós hírek felső harmadába. A 205 GTI születésének harmincadik évfordulóját ünneplő fekete-piros kis dög viszont annyira ütősen néz ki, hogy vétek volna elsiklani fölötte.
A Peugeot 208 GTI nem feltétlenül viszi tovább a legendás ős, a 205 GTI gonosz, de értő kezekben rém szórakoztató karakterét, inkább a kétezer-tízes évek szellemében élteti tovább a régi stílusjegyeket. Ezzel nem lopta be magát a keményvonalas rajongók szívébe, ám a születésnapi kiadásba belepakoltak néhány olyan extrát, ami visszaadhatja azt, amit hiányoltak belőle.
A zseniális, elöl matt fekete, hátul fényes piros fényezésű autóban szuszogó 1,6-os turbómotor kapott plusz 8 lóerőt és 25 Nm-t, így már 208 lóerővel és kerek 300 newtonméterrel gazdálkodhat. Fontosabb ennél, hogy beledobták az RCZ-R torsenes sperrdiffijét, és átdolgozták a futóművét és a kormányzását, amivel – ha komolyan gondolták – egészen más autót faraghattak a 208 GTI-ből.
A születésnapi modellt először Goodwoodban, a Festival of Speeden mutatják be, majd az októberi Párizsi Autószalonon szélesebb közönségnek is; megvenni az ígéret szerint novembertől lehet.