Két új gyárat épít a Volkswagen

2014.07.09. 17:42

Kína ma már a Volkswagen csoport legnagyobb piaca, de egyben az egyik legkomplikáltabb is. Helyi partnerek kellenek és állami szintű támogatás, ám úgy tűnik, ez sem lehet gond: a cég tovább terjeszkedik.

A legújabb beruházás célja rögtön két új üzem felépítése Kína keleti részén, ahol a FAW a VW partnere. Hogy milyen típust terveznek az új üzemekben gyártani, és milyen példányszámban, azt egyelőre nem árulták el, azt viszont igen, hogy két tengerparti városban, Tiencsinben és Csingdaóban létesítenek egy-egy új gyártelepet, ahonnan Kína keleti régióját láthatják el Volkswagen személyautókkal. A 2 milliárd eurós összköltség alapján valószínű, hogy évi több százezres kapacitásról lehet szó, ami a kínai autópiac bővülési sebességét nézve indokoltnak is tűnik.

A Volkswagen és a Kínai Népköztársaság régi partnerek, a németek az elsők közt merészkedtek be az új piacra, még az 1980-as évek közepén, nem csoda, hogy erős piacvezető pozíciót szereztek a világ legnagyobb egybefüggő autópiacán. Két állami partnerrel, a FAW-val és a Shanghai Automotive-val együttműködve jelentős helyi gyártókapacitást hoztak létre, és most ezt igyekeznek tovább bővíteni. Egy ekkora beruházás persze már állami szinten sem jelentéktelen: német részről Dr. Martin Winterkorn, a VW csoport vezérigazgatója és Angela Merkel kancellár-asszony vett részt a bejelentésen, míg kínai oldalról Xu Jianyi, a FAW elnöke és Li Keqiang kormányfő, az ország második számú politikusa vett részt a ceremónián, ahol egyelőre a szándéknyilatkozat aláírására került sor.

Bár az elmúlt években többször is hallhattuk, hogy a kínai pártvezetés a hazai autóipar eladásait segítené minden eszközzel, a pártvezetés döntő többsége ma is Audikkal és Volkswagenekkel jár. Így nem csoda, ha tárt karokkal fogadják a németek újabb beruházási terveit.