Elvis BMW-je nem marad zombi

2014.07.24. 16:43

Ha nem egy BMW 507-es lenne, és pláne, ha nem Elvis Presley egyik híres autója, a zúzdában volna a helye. De a 254 példányban gyártott típus még ilyen állapotban is óriási érték, főleg, hogy Elvis annak idején pont ezzel az autóval csajozott Németországban. A nemrég előkerült autó-zombit restaurálni fogják.

Az 507-es nagyban hozzájárult ahhoz, hogy az ötvenes-hatvanas években a tönk szélére sodródott a BMW. Ami ma sokat dob az értékén – hogy alig 250-et gyártottak belőle – az új korában komoly bukó volt a bajoroknak. Ettől függetlenül már akkor sokan érezték, hogy a szörnyű drága, filigrán kis autó valami különleges. Többek között Elvis Presley is, aki 1958-ban éppen katonai szolgálati idejét töltötte Németországban.

A 70079 alvázszámú, eredetileg fehér színű 507-est 1957 szeptemberében gyártották, és a Frankfurti Autószalonon már kiállítási darabként szerepelt. Ezután a BMW tesztflottájába került, vevőjelöltek, újságírók próbálgatták, majd 1958-ban odaadták az egyik korabeli autóversenyző-sztárnak, Hans Stucknak, hogy a népszerűsítés érdekében nyerjen vele valamit. El is hozott egy kategóriagyőzelmet a Schauinslandrennenen, de az autó nem pihenhetett, már turnézott is tovább, megmutatták többek között a belga királynak és Elvis Presley-nek.

Elvis, aki nem akart kibújni a hadkötelesség alól, a Németországba vezényelt amerikai csapatoknál volt sorkatona, de a kimenői alatt azért talált időt arra, hogy 1958. december 20-án átvegye az 507-est, amiért 3750 dollárt fizetett. Rövid idő alatt nagy hírnévre tett szert a fehér roadster, a sztár rendszeresen rúzzsal írt üzeneteket kapott az autóján. Mivel ezt megunta, 1959 augusztusában 450 márkáért átfényeztette Porsche-pirosra.

Amikor 1960-ban lejárt a szolgálati ideje, nem vitte vissza magával a BMW-t, amely tisztázatlan úton került 1962-ben egy New York-i Chrysler-kereskedőhöz. Innen egy alabamai autóversenyző vette meg, aki egy amerikai V8-ast épített bele, Borg Warner váltóval és GM hátsó híddal. Legközelebb Arizonában bukkant fel, 1968-ban, ahol Jack Castor repülőmérnök vette meg pár ezer dollárért. Néhány évig használta, majd leállította Kaliforniában, hogy nemsokára restaurálja.

Elvis Presley 1977 augusztusában halt meg, bár egyesek szerint ma is él, mindenesetre állítólagos autóját, a 70192 alvázszámú 507-est húsz évvel később 350 ezer dollárért sikerült eladni valakinek egy árverésen. A valódi Elvis-autó pedig 2014 júliusáig a kaliforniai csarnokban pihent.

Most határozta el magát ugyanis a tulajdonos, hogy restauráltatja a BMW-nél. Az autót a fotókon látható állapotban szállították Münchenbe, ahol a szétszedés előtt két hétig kiállítják a múzeumban. Motor már rég nem volt benne, ezért magasan áll az orra, a műszerfal helyén deszkába csavarozott órák, a fényszórók krómkarikái hiányzanak, mégis hihetetlen hangulatot áraszt az 507-es. Nem ok nélkül sajnálják sokan, hogy felújítás lesz a sorsa ahelyett, hogy puszta létével mesélje el a történetét. Vita nincs, a tulajdonos úgy döntött, hogy használni szeretné.

A BMW egy csodálatos fotósorozattal szerencsére megörökítette a fellelési állapotot. Két év múlva, amikor elkészülnek a munkával, valószínűleg csak az alvázszám alapján fogunk majd ráismerni.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.