A Lancia csak tetszhalott?

2014.07.30. 12:19

Egy márka megszüntetése nehéz döntés, de úgy tűnt, a Fiat a Lancia esetében meglépi. Felszámolják az európai kereskedőhálózatot, és nem fejlesztenek több típust a márka számára, ez már lefutott ügy. De a legújabb hírek szerint ezt csak átmeneti állapotnak szánják, és az évtized végére visszatérhet a Lancia, persze ha minden a tervek szerint alakul.

Az olasz sajtó szerint legalábbis ezt mondja a Fiat-Chrysler vezérigazgatója. Sergio Marchionne persze ritkán beszél teljesen egyértelműen, és a Lanciát sem szüntették még meg – Olaszországban tovább forgalmazzák az Ypsilon kisautót, így valamiféle jogfolytonosság megmarad – de a vezér állítólag azt mondta, ha az Alfa Romeót sikerül talpra állítani, akkor a Lancia márka újraélesztése következik. Ez pedig vadiúj típusokat jelent, nem is csak egyet. Hogy miféle autók lennének ezek, azt persze nehéz megjósolni, de biztosan nem átcímkézett Chryslerek lesznek, azokkal ugyanis csúnyán megbuktak az olaszok.

A Fiat-Chrysler stratégiája jelenleg az, hogy mindentől igyekszik szabadulni, amire nincs igazán szüksége. Ezért állították takaréklángra a Lanciát, és ez az oka annak is, hogy a Dodge kínálat megcsonkítása mellett döntöttek. Oda irányítanak minden fejlesztési pénzt, ahol a legtöbbet segíthet: a következő években az Alfa Romeo, a Chrysler, a Fiat és Ram márkákra koncentrál a vállalat, és csak akkor költenek az olyan elszáradó hajtásokra, mint a Lancia, ha ezek a fejlesztések meghozzák a várt hatást.

Sokan reménykednek még abban, hogy a Fiat kifejleszti az olyan legendák utódait, mint a Lancia Delta Integrale, a Fulvia HF vagy akár a Stratos, és ha hihetünk a híreknek, ez akár még be is következhet, csak nem mostanában. Legközelebb 2020 körül lehet annyi anyagi mozgástere a Fiat-Chryslernek, hogy ezen gondolkodhasson.