Az A6 már nem mai gyerek, elérkezett a kötelezőnek számító félidős modellfrissítéshez. A beavatkozás nem sikerült túl látványosra, épp csak arra elég, hogy meg tudjuk különböztetni egymástól a korábbi és a későbbi változatokat, ha nagyon odafigyelünk. A legtöbb figyelmet egyértelműen a motorválaszték kapta: jött egy új négyhengeres benzines, és a többi motoron is módosítottak, így nagyrészt erősebbek és takarékosabbak lettek, ráadásul már teljesítik az Euro6 norma előírásait.
![](https://kep.cdn.index.hu/1/0/674/6747/67478/6747834_d5a0842f744a3cbc6776c5c45649500a_wm.jpg)
Ami a külső változtatásokat illeti, csupa apróságról van szó: egy keveset módosítottak a hűtőrácson, az alsó légbeömlők formáján és a kökhárítók kialakításán, de a legfeltűnőbb mégis talán a fényszórók LED-vonalának megváltozása. A régi A6-os fényszóróiban alul sorakozott a jellegzetes LED-sor, míg az új lámpáit vízszintes irányban egyenesen osztja ketté, majd az autó külső szélénél kettéágazik. A fejlett világító diódás lámpák azonban nem. Az A6-os burkolatának fémből készített alkatrészei azonban nem változtak – ezeknek a módosítása túl drága lett volna egy ilyen modellciklus-közi frissítés költségvetéséhez képest.
![](https://kep.cdn.index.hu/1/0/674/6747/67478/6747836_08cdf189cb0b71f2fccf0d8d4fce130b_wm.jpg)
A motorválasztékot azonban alaposan át kellett dolgozni, elsősorban azért, hogy mind megfeleljen az Euro6 környezetvédelmi norma feltételeinek, de ha már hozzájuk nyúltak, javítottak, amin lehetett. A belépőszinten az új 1,8 literes, 190 lóerős benzinmotor jelent újdonságot, amely a gyári adat szerint a testes karosszéria ellenére is megelégszik 5,7 liter benzinnel száz kilométeren. Ezt ugyan nem lesz könnyű kihozni belőle, viszont az alacsony fogyasztási értékhez tartozó 133 g/km-es szén-dioxid-kibocsátás nyilván jól jön majd a kibocsátási átlag teljesítése szempontjából. Egy gyengébb, igaz, még kisebb fogyasztású kivitel készül, 2 literes, 150 lovas négyhengeres dízelmotorral – ez 4,2 liter gázolajjal is beérheti 100 km-en, a szén-dioxid-kibocsátása pedig mindössze 109 g/km. Négy hengerrel még kétféle változatot kínálnak, a 2 literes TFSI-t 250 lóerővel, és az erősebbik kétliteres dízelt 190 lóval.
![](https://kep.cdn.index.hu/1/0/674/6747/67478/6747840_6194fc779c6194a387a761785c0fac94_wm.jpg)
A hathengeres változatok is erfősebbek lettek a normaváltással. A 3 literes, kompresszoros TFSI teljesítménye 310-ről 333 lóerőre nőtt, a szintén háromliteres, hathengeres dízel háromféle változata pedig 204 helyett 212, 245 helyett 272-re, illetve 313 helyett 320 lóerős lett. Ez utóbbi turbódízel motor rövid ideig akár 346 lóerő leadására is képes, ha a sofőr padlógázt nyom. A V8-asok közül az S6-osba szerelt négyliteres, ikerturbós sportmotor teljesítményét emelték meg 420-ról 450 lóerőre, az RS6 Avant ugyanilyen felépítésű, de 560 lovas motorjához egyelőre nem nyúltak.
![](https://kep.cdn.index.hu/1/0/674/6747/67478/6747842_445f738ff7a5665fd6bd8b533be79557_wm.jpg)
További érdekesség, hogy az Audi itt már felhasználja az üvegszálas műanyag tekercsrugókat: egyelőre az A6 dízelmotoros változatai kapják meg súlycsökkentési céllal. A felújított A6-osnak egyelőre a németországi árait ismerjük: az 1,8 literes TFSI motoros alapváltozat ára 38 400 euró lesz, míg a csúcsot jelentő RS6 Avant 108 900 euróért lehet majd hazavinni.
![](https://indexadhu.hit.gemius.pl/redot.gif?id=0thA4uchz4z8jgoCRrjw6uUUnKQFaphXhF49ybHqN0r.B7/stparam=uafodmjgku/fastid=gvsizggmkyvgllaijwbcnbspdnle/nc=0)