Változik a Ferrari stratégiája

2014.09.13. 10:15

A Ferrari vezetése korábban hozott egy olyan döntést, hogy az éves gyártással nem lépik túl az évi 7000 példányt. Akkor maga Luca di Montezemolo, a Ferrari elnöke jelentette be, hogy így próbálják megőrizni a márka rangját. Úgy tudjuk, ennek a döntésnek a legkomolyabb támogatója épp Montezemolo volt, ezt támasztja alá, hogy amint bejelentette távozását, már fel is oldották a gyártási korlátot.

Az elnöki széket átvevő Sergio Marchionne jelentette be, hogy a jövőben igyekeznek kiszolgálni minden igényt, még ha ehhez növelniük kell is a gyártási mennyiséget. „Ha a várólista túl hosszú lesz, lehetséges vásárlóink megunhatják a várakozást, és a konkurenciához pártolhatnak. Ezt pedig nem szeretnénk.” - mondta az új elnök. Arról nem esett szó, hogy mekkora mennyiséget gyárthatnak a Ferrari modellekből, de korábbi nyilatkozatok alapján úgy néz ki, a maranellói üzem kapacitása évi 10 ezer autó körül van. Elsősorban a kisebb modellek, a California és a 458-as példányszáma ugorhat meg, hisz eleve ezek fogynak több ezres példányszámban éves szinten.

Az új elnöknek persze más oka is van a 7000-es korlát feloldására. Jelenleg a Ferrari az egész Fiat csoport legnagyobb nyereséghányaddal működő részlege: bár a Fiat-Chrysler autók millióit gyártja egy évben, mégis a Ferrari néhány ezer autójából származik a nyereség negyedrésze. Így a termelés harmadával való növelése a Ferrarinál érezhető hatással lehet a teljes vállalatcsoport profitjára is.