2014.09.17. 13:46

A Ford C-Max második generációja eséllyel pályázhatott volna az Európa Legbénább Orrú Autója címre, és bár vesztett volna a Nissan Juke-kal szemben, a csata biztosan szoros lett volna. Ám most egyetlen húzással megszabadították a C-Maxot legnagyobb terhétől, és egyben beállították a sorba: mostantól csupán egy a szabvány Fordok közül, de közben kifejezetten csinos lett.

A komplett arccsere meglepően sokat javított az autó fellépésén, és ez önmagában is elegendő volna, hogy javítson az autó eladásain, de nem ez az egyetlen változtatás. Kipucolták a motorválasztékból a régi szívómotorokat, már ez a típus is csak turbós benzineseket kap. Az alapmodellekbe az ezres háromhengeres Ecoboost kerül 100 és 125 lóerővel, az 1,6 literes turbómotort pedig 1,5 literessel váltják fel, ez 150 vagy 180 lóerővel kerül majd az autóba, ugyanúgy, ahogy az elődje. Dízelmotorból is kétféle kerül a típusba, az 1,5 literes 120 lóerős változata, illetve a kétliteres TDCi 140 vagy 163 lóerővel.

A motorválasztékon túl új lesz a futómű hangolása, más lesz a kormánymű, és általában csendesebb az autó belső tere. Ez utóbbit a tömítések és zajcsillapító betétek cseréjén túl a tükörházak átdolgozásával és vastagabb oldalablakok beépítésével érték el. Változik a műszerfal is, jóval kevesebb gombbal érhető el több funkció, sőt, ez a modell már megkapja az Európában a Focus felújításakor bemutatott Sync 2 fedélzeti rendszert is.

A megszépült C-Max és Grand C-Max modelleket a Párizsi Autószalonon mutatja be a Ford élőben, október első napjaiban.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.