Bemutatták az új GAZ teherautót

2014.09.23. 18:01

A GAZon Next jelzésű teherautó a gyártó szerint jelentős előrelépés az elődökhöz képest. A 60 millió dollárnak megfelelő rubelből kifejlesztett típus új formatervű fülkét, valamint erősebb, tisztább és takarékosabb motort kapott, és a terhelhetősége is megnövekedett fél tonnával.

A korszerűbb benyomást keltő modell alapjaiban persze nem változott sokat az elődjéhez képest, inkább az előd jelentős továbbfejlesztésének tekinthető. Például ugyanaz a JaMZ 534-es dízelmotor kerül bele, de egy korszerűsített változat, amely 136 helyett már 149 lóerős, és megfelel az Euro5 normának is.

A teherautó terhelhetősége is megnőtt, 4,5-ről kerek 5 tonnára, a szélesebb rakterület felülete pedig 20%-kal lett nagyobb. A rövidebb változaton így 9, a hosszabbon 12 szabvány raklapot lehet elhelyezni. A GAZ persze azzal is eldicsekszik, hogy egyes rendszereket nagy külföldi beszállítóktól vásárlol – így a kormánymű és a kuplungszerkezet a ZF-től, a lengéscsillapítók a Tennecótól, a fékrendszer a Wabcótól, a biztonsági övek pedig a Takatától érkeznek, bár valószínűleg így jóval olcsóbban jöttek ki a fejlesztők, mintha házon belül fejlesztették volna ugyanezeket a rendszereket. Valószínűleg szintén a beszállítóknak köszönhető, hogy az ABS már a szériafelszerelés része az új GAZ teherautóban.

GAZ modellek manapság kevésbé népszerű itthon, mint az 1990-es években volt, de még van magyar importőr, így elvben az sem kizárt, hogy az egykori GAZdy ismét megjelenik a hazai piacon.