2014.09.29. 17:45

A héten Párizsban mutatják be a nyolcadik generációs Passat plug-in hibrid változatát, a GTE-t. Eméletileg beéri két liter benzinnel száz kilométeren, és ilyenkor csak 45 g/km károsanyagot bocsát ki.

Kívülről nem sokban különbözik a GTE a csupán belsőégésű motorral szerelt változatoktól, elsőre talán csak az orrán végigfutó kék csík tűnhet fel. Ezen kívül egyedi a C betűt formázó ledes ködlámpa, és a kerekei is nagyobb méretűek az átlagosnál. A beltérben kék a világítás és más a váltógomb illetve a kormány is. Limuzin és kombi kivitel is lesz a GTE-ből.

A 156 lóerős 1.4 TFSI motor mellé egy 115 lóerős villanymotort szereltek, amiknek az elérhető maximális összteljesítménye 218 lóerő. Ez 14 lóerővel több, mint a Golf GTE-nek és az Audi A3 e-tron-nak a teljesítménye. A Passat GTE maximális nyomatéka 400 Nm. A váltó hatsebességes, természetesen automata.

A 0-100-as sprintet akár kevesebb, mint 8 másodperc alatt is tudja teljesíteni a GTE, de ilyenkor biztosan nem tarthatóak a kedvező fogyasztási értékek. Pedig feltöltve, teletankolva akár 1000 kilométert is megtesz a Passat új változata.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.