2014.10.03. 12:40

A Wrangler Stealth az első Jeep, amelybe a gyártakon és a Chrysler csoport tuningcégén, a Moparon túl a Fiat Centro Stile is belekontárkodott egy kicsit. Talán ezért van olyan érzésünk, mintha valami háborús járgányt látnánk.

A Jeep nyilvánvalóan mást jelent az olaszok, mint az amerikaiak számára. Olaszországban, ahogy a legtöbb európai országban, az amerikai hadsereg előrenyomulásakor találkoztak először a Jeeppel, majd a 40-es évek második felében ezek az amerikaiak által otthagyott járművek is segítették az oszág újjáépítését. Stílusra leginkább ezeknek a terepzöld ős-Jeepeknek a hangulatát látszik felidézni a Stealth különkiadás, vágott sárvédőivel, hosszú, de nyitott karosszériájával és vaskos bukókeretével egyértelműen a terepjárós stílusjegyeket hangsúlyozza.

A puritán, komoly munkavégző képességet sejttető külső, a 17-es felnikre szerelt 37 hüvelyk, azaz bő 93 centi átmérőjű terepgumik, az emelt hasmagasság és a kopottas hatású matt fényezés mellett azonban elég furán fest a bőrkárpitozású belső a nagy, kényelmesnek tűnő, jól formázott ülésekkel, de valószínűleg a tervezők is úgy érezték hogy ennél lejjebb egy polgári járműnél nem adhatják. A műszaki tartalom persze a futóműtől eltekintve az ismerős elemekből áll: két merev tengely, összkerék-hajtás zárható differenciálművekkel, és a 2,8 literes négyhengeres VM Motori dízel, amely itt kerek 200 lóerős és 460 Nm a maximális nyomatéka.

A Párizsi Autószalon egyik visszafogottabb érdekessége a Centro Stile tervezte Jeep, de valószínűleg csak azért készült, hogy valami érdekes is álljon a Jeep standon – ennek megfelelően nem várható, hogy ebben a formában gyártani fogják. Ez persze nem jelenti, hogy a későbbiekben nem készítenek az olaszok stílusos Jeep-terveket.