A Ferrari példáját követi a Mercedes

2014.10.27. 16:05

Amióta az 1980-as és 90-es évek fordulóján a BMW és a Mercedes újra elkezdett tizenkét hengeres motorokat gyártani, ennél alább egyik luxusautó-gyártó sem adhatja, fogyasztás-csökkentési kényszer ide vagy oda. De úgy néz ki, van megoldás.

Az AMG vezére, Tobias Moers beszélt a V12-essel kapcsolatos tervekről: elmondta, hogy ha szükséges, hibrid hajtásláncba illesztik, hogy megtarthassák. Ez a megoldás eddig csak a LaFerrariban bukkant fel, de úgy tűnik, az igazán nagy motorokat csak ezzel menthetik meg a kihalástól, hisz egyébként a fogyasztásuk, és ezzel a szén-dioxid-kibocsátásuk nemigen lehet alacsony. Ugyanakkor egyelőre nem tervezik, hogy új V12-est építsenek – ahhoz nem elég nagy a típus vásárlóbázisa. Ehelyett a bevált duplaturbós motort fejlesztik tovább, amíg csak lehetséges.

A kérdés persze az AMG GT bemutatása kapcsán merült fel. Logikus lehetőség lenne, hogy a vadiúj négyliteres V8-as sportmotor alapkonstrukciójából alakíthatnák ki az új V12-est. Vagy akár le is válthatták volna a nyolchengeressel, ez azonban nem szerepel a tervekben, hisz V12-esnek lennie kell a kínálatban, ez nem is kérdéses.