G-Code, a törpe-szuper Mercedes

2014.11.04. 12:05

A G-Code egyelőre csak tanulmányautó, de az a fajta, amiből még lehet is valami. Így érdemes lehet alaposan megnézni – könnyen lehet, hogy a Mercedes következő stílusának első megtestesülését tisztelhetjük benne. Ezen felül, mivel a GLA-nál is kisebb méretűnek tűnik, ez lehet az első jele, hogy a Mercedes is megcsinálhatja a maga Capture-ét, talán épp a Renault műszaki alapjait használva.

Az autó stílusa egyébként kifejezetten szokatlan. Van benne valami az aktuális Mercedes fazonból, de a részletek merészebbek: több rajta az él, de több a lágyan hajló, már-már gömbölyded felület is. A 2+2 ajtós nyílászáró-megoldás a Mazda RX-8-ast idézi, a furán rövid túlnyúlások és a gigászi sárvédőívek azonban egészen egyedivé teszik az autó arányait. A Mercedes érdekes módon nem valamilyen nagyobb autószalonra időzítette a G-Code bemutatását, pedig egy ilyen kicsi – 4,1 méter hosszú, 1,9 méter széles és 1,5 méter magas – modell nyilván érdekes lenne valamelyik nagyobb szalonon is. Inkább a vállalat új, kínai tervezőrészlegének megnyitására tartogatták.

A formaterv persze nem a típus egyetlen attrakciója – egy ilyen tanulmány ma már nem létezhet többé-kevésbé hihetetlen műszaki megoldások nélkül. Ilyen a napelemként működő fényezés, amely ráadásul a menetszélből is képes energiát nyerni, valamint az első kerekeket hajtó hidrogénnel működtetett turbós belsőégésű motor és a hátsó kerekeket hajtó elektromos meghajtás párosa. Emellett ott a teljes egészében testre szabható műszerfal-monitor és a szintén elég szabadon variálható középkonzol, az üléseket az utasok testalkatához igazító 3D szkennerek, vagy a vízbontással oxigéndús friss levegőt előállító légkondicionáló. A csomagtér-padlóból előszedhető két elektromos robogó már csak hab a tortán.

Nem biztos, hogy mindezekből a csodákból lesz is valami a jövőben, de mindnek van rá esélye, hogy tizenöt-húsz év múlva hétköznapi szériafelszerelés váljon belőlük. Abban viszont nem érdemes kételkednünk, hogy a G-Code stilisztikai megoldásai így vagy úgy, de megjelennek a jövő Mercedes modelljeiben.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.