Aslan: igazi Audi rivális keletről

2014.11.05. 13:00

Az Aslan egyelőre csak Dél-Koreában mutatkozik be, méghozzá a kínálat teljesen új darabjaként. A tervezők a mifelénk szinte ismeretlen, rég nem forgalmazott Grandeur és a hátsókerék-hajtású luxusmodell, a Genesis közé lőtték be az újdonságot, amely ugyan a Grandeur fronthajtású technikájára épül, de luxusban igyekszik az Audi A6, az 5-ös BMW és a Mercedes E osztály komoly riválisának mutatkozni.

Itt is látszik a jellegzetes koreai fazon: mintha a tervezők valami egyedit akartak volna rajzolni, de csak az elmúlt tíz évben másutt már látott részletek jutottak volna az eszükbe. Távolról mintha egy furát átalakított orrú Mondeót látnánk. A hűtőmaszk nem egészen az, amit megszoktunk – a nagy hatszög helyett vékony krómkeretes, bálnaszilás vigyor – de ez sem olyan jellegzetes, hogy felismerhető legyen róla az autó a jelvénye nélkül. Ennek ellenére az Aslan tényleg jól néz ki, kellemes arányú, és élőben a mérete miatt nyilván még erősebb a fellépése.

Belül szintén ismerős a kialakítás, bár hogy inkább BMW- vagy Mercedes-szerű a műszerfal kialakítása, azt nem könnyű eldönteni. A Hyundai belsőépítészei azonban ugyanazt az elrendezést követték, mint a luxusautó-gyártók az elmúlt durván nyolc-tíz évben: szép íves fabetét az alsó peremen, a műszerekkel egy vizuális egységbe épített központ kijelző, középen széles és lapos dekor-felület a váltókar körül. Épp csak a tekerőgomb hiányzik, bár a koreaiak valószínűleg inkább érintőképernyővel operálnak.

Műszakilag nem nagy szám az új drága Hyundai, 3 literes 270, vagy 3,3 literes 294 lóerős V6-os benzinmotort kap hatfokozatú automata váltóval és fronthajtással. Ugyanakkor igyekeztek mindent beletenni, ami a luxus-érzéshez szükséges. Kétrétegű szélvédő és oldalüvegek a jobb hő- és hangszigetelés érdekében, bőr kárpitozás, kilenc légzsák, az összes ma megszokott biztonsági és kényelmi rendszer – amilyen a sávelhagyásra figyelmeztető készülék vagy a holttérfigyelő – és 18 hüvelykes felnik, hogy csak a fontosabbakat említsük.

Természetesen az ára is ennek megfelelő: 39,9 millió wont, azaz bő 9 millió forintot kérnek az alapváltozatért, de ha lesz exportváltozat, az valószínűleg tőbbe lesz majd, hisz a hazai piacon a Hyundai még mindig komoly árelőnyt élvez.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.