2014.11.08. 13:55

Jim Farley-t nevezte ki az európai, közel-keleti és afrikai részleg élére a Ford. A szakember Stephen Odellt váltja ebben a pozícióban, így lényegében csere történik a vállalaton belüli két tisztség között. Odell ugyanis ezentúl a globális eladásokért és a marketingért felel a cégnél.

Stephen Odell jó eredményeket tudott elérni az elmúlt években, irányítása alatt ugyanis nagymértékben csökkent a márka vesztesége az érintett területeken. Az előzetes becslések szerint 2015-ben már újra profitot is termelt volna az európai részleg, idén szeptemberben azonban visszaesés következett be, így ezt a célt is kénytelenek feladni.

Ahogyan Odell fogalmazott, mindketten rendelkeznek már akkora tapasztalattal, hogy zökkenőmentes legyen az átállás. Ugyanakkor izgatottan néz a következő időszak kihívásai elé. A Ford a váltással az eladások növekedésének felgyorsítását szeretné elérni, ehhez ezt a vezetőcserét látják most a legcélravezetőbb megoldásnak.

Farley 2007 óta dolgozik a Fordnál, de korábban más gyártóknál is szerzett tapasztalatokat. Megfordult a Toyotánál és a Lexusnál, és részt vett a Scion egyesült államokbeli bevezetésében is.