Megnézhetjük a Volvo fazonú kínai luxusmodellt

2014.11.10. 14:58

Ez már a Geely GC9 végleges változatának tűnik, hisz a bemutatót néhány héten belül tatrják. A forma tetszetős – végül is a Volvo korábbi tervezőjét szerződtették a kínaiak – a technikának viszont még nincs sok köze a svéd gyártó megoldásaihoz.

A Geely Kína egyik legjelentősebb privát tulajdonú autómárkája, amelynek nem csak a Volvo megvásárlására volt elegendő pénze, de úgy tűnik, a korábbi olcsó típusok helyett komolyabbnak tűnő prémium-modellek fejlesztésére is. A GC9 ennek a vonulatnak az egyik első tagja: a formatervezést Peter Horburyre bízták, aki korábban a teljes, egységes Volvo paletta megtervezésével szerzett magának nevet. Ő azt a feladatot kapta, hogy alakítson ki jellegzetes stílust a Geelynek, amely alapján a kínai gyártó modelljei messziről felismerhetők lesznek.

Láthatóan igyekezett is megfelelni a feladatnak – legalábbis a koncentrikus pajzs-sziluettekből álló hűtőrács érdekes ötlet. A Kínában jellemző szedán-divathoz képest szokatlan, viszont az aktuális divathoz jól passzol a csapott hátú kialakítás és egész jellegzetesre sikerült az autó hátulja is a trapézforma lámpákkal. Az elegáns kupé-tető a Volvók megoldásához hasonlóan hátrafelé keskenyedve a csomagtér-fedél középső domborításában végződik.

A műszaki tartalom nagyrészt persze még saját megoldásokból áll. Háromféle benzinmotorral kínálják majd az autót: 1,8 literes turbós négyhengeressel, amely 180 lóerős, egy 2,4 literes 160 lóerős turbómotorral, vagy egy 3,5 literes 270 lóerős V6-ossal. Mindhárom váltóhoz hatfokozatú automata jár. Arról egyelőre nincs szó, hogy a típust Európába is elhozzák, bár felmerült, hogy a kisebb Volvókat a későbbiekben a Geelyvel közös műszaki alapokra építik – az azonban nem valószínű, hogy a svédek európai üzletét házon belülről próbálná gyengíteni a Geely. Az azonban nem lehetetlen, hogy a kellemes formájú új Geely Kínában komoly karriert fusson be, különösen miután a kínai pártvezetés már kiadta az irányelvet, amely a funkcionáriusokat a hazai gyártmányok vásárlására bátorítja.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.