A Google megijesztette a Mercedest és a VW-t?

2014.11.11. 06:13

A két német autógyártó kifejezetten óvja lehetséges vásárlóit a Google-integrációtól, hisz az amerikai vállalat a sofőr és utasai szokásairól gyűjt adatokat, méghozzá állítólag egyre többet.

„A Google megpróbál az emberek hétköznapjaiba furakodni, hogy aztán az így gyűjtött adatok révén tegyen szert haszonra. Ezen a ponton pedig szinte előre be van programozva a rendszerbe a konfliktus lehetősége.” - mondta Dieter Zetsche, a Daimler AG vezérigazgatója. Ám nem csak a Mercedes első emberét foglalkoztatja a kérdés: a Volkswagen irányából is hasonló hangok hallatszanak, annak ellenére, hogy az Audi, a cégcsoport prémium-márkája a Google navigációs rendszerét használja saját autóiban.

Az autógyártók egyértelműen valamiféle garanciát várnak arra vonatkozóan, hogy a Google nem él vissza ügyfeleik adataival, nehogy ez riassza el a vásárlókat attól, hogy a későbbiekben újra az adott márkát válasszák. A probléma ugyanis egyre nehezebben lesz kezelhető, ahogy egyre több, beépített adatkapcsolattal rendelkező autó kerül piacra – nem csoda, hogy attól tartanak az autógyárak, hogy gyorsabban nő a fejükre a baj, mint ahogy kezelni tudják.