Leleplezték a Mazda mini-terepjáróját

2014.11.19. 15:53

A Mazda tervezőinek nem lehet egyszerű a dolguk, hisz egységes stílusban kell alkotniuk, mégis úgy, hogy véletlenül se keverjük össze az egyes típusokat, és a formai megoldások se fáradjanak el túl hamar. Ám úgy tűnik, a CX-3-nál még épp sikerült megoldást találni.

Az már korábban is egyértelmű volt, hogy a Mazda 2 alapjaira építik a CX-3-ast, így sokan arra számítottak, hogy a kettes egyszerű megemelésével és néhány plusz műanyag elemmel el is intézik a kis szabadidő-autót. Nem így lett. Bár a tengelytáv ugyanúgy 2,57 méter, mint a 2-esé – hisz teljesen azonos a platform, amelyre épülnek – a CX-3 21,5 centivel hosszabb és 5,5 centivel magasabb. A forma viszont teljesen más: sokkal jobban emlékeztet a Mazda 6-osra, mint a 2-esre vagy 3-asra. Nagyobb egybefüggő felületek határolják, és kevésbé kelt komplikált hatást, mint a kisebb Mazdák. Ez azonban nem árt az autó dinamizmusának, sőt, különlegesen alacsony ablaksorával és hullámzó övvonalával egész agresszív fellépésű a legújabb Mazda.

Bár Észak-Amerikában, ahol bemutatták, csak egyféle változatot árulnak majd – 2 literes közvetlen befecskendezéses benzinmotorral és hatfokozatú automatával – de már most elárulták, hogy Európában milyen motorválasztékkal lesz elérhető a CX-3. Nálunk kétféle kétliteres közül lehet majd választani – 120 és 145 lóerővel – és kapható lesz 1,6 literes dízellel is.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.