Ilyen Škoda nincs még egy

2014.11.23. 06:53

A Škoda az 1950-es években vitte a versenypályára a 966 Supersportot. Mindössze három példányt építettek belőle, legutóbb pedig 1962-ben körözött természetes környezetében ilyen autó. Mára csupán egyetlen darab maradt meg a háromból, amelyet évekig Ivan Mičik korábbi szlovák autóversenyző birtokolt. 2007-ben aztán megvette a gyári múzeum, és elkezdte újjáépíteni.

Ez a konkrét példány a legutolsó darabja volt a hármas szériának, először 1950. szeptember 24-én versenyeztek vele. Kezdetben 1,1 literes szívómotort alkalmaztak a csehszlovák mérnökök, az üzemanyag-ellátásról két karburátor gondoskodott. Később 1221 köbcentire növelték a hengerűrtartalmat, végül pedig az 1,5-ös, kétkompresszoros változatig is eljutottak. Időközben a kezdeti 90 lóerős teljesítmény 180-ra duplázódott. Václav Bobek sebességrekordot is felállított vele, 1953-ban elérte a 197,8 km/h-t. Ezzel a 966-os lett kora leggyorsabb autója Csehszlovákiában.

A Škoda gyári múzeumának szakemberei a 2007-es vásárlást követően teljes körű felújításba kezdtek, mostanra pedig be is fejezték a munkát. Ezzel egy olyan autót mentettek meg, amely bármelyik autógyűjteménynek értékes darabja lehetne. Persze ők inkább megtartják maguknak.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.