Világverő autó az új Audi RS3?

2014.12.12. 15:17

Bár a marketing-duma talán egy cseppet túl magabiztosra sikeredett, az RS3 valóban a legerősebbek közé tartozik a sportos kompaktok közül.

Ahogy már megszokhattuk, az Audi nem viszi túlzásba a sportosítást, pedig az RS3 az egyik legerősebb utcai kompakt modell, amit manapság pénzért kapni. Egy fémes hatású díszítőelem elöl, nagy légbeömlőkkel, két jó nagy kiufogóvég és egy kis diffúzor hátul, valamint némi kötényezés és tetőspoiler – ennyi jelzi, hogy ez itt a 367 lóerős csúcsváltozat. Belül is hasonlóan visszafogottra sikerült az autó: a magas oldalú üléseken kívül csak néhány velúros tapintású bőrfelület és karbon-mintás díszbetét jelzi csak, hogy ez nem a szokvány A3-as, de az összhatás mérsékelten sportos.

Pedig az RS3 tényleg nagyon komoly technika: itt már nemigen spórolnak semmin, mint a Golf GTI-nél. A 2,5 literes turbómotor 367 lóereje hétfokozatú dupla kuplungos váltón keresztül mind a négy kereket hajtja, így az ötajtós kompakt nem gyorsul sokkal gyengébben 100 km/h-ra, mint mondjuk egy Lamborghini Gallardo: 4,3 másodperc alatt ugrik 100 km/h-ra, és a vásárló választhat, hogy már 250 km/h-nál kolátozza a sebességet az elektronika, vagy csak 280 km/h-nál.

Természetesen egy ilyen hajtáslánc önmagában több veszélyt hordoz, mint élményt, kell hozzá egy tisztességes sportfutómű, nagy hűtött féktárcsák és jó kormányzás, hogy a teljesítmény kontrollálható maradjon. Mindez meg is van, sőt, az RS3 némi felárért kerámia fékrendszerrel és adaptív lengéscsillapítással is kapható, a kormányműve pedig progresszív: az elfordítástól függően 15,3 és 10,9 között változik az áttétele.

Az új RS3 Sportback a jövő év első felében érkezik az európai Audi kereskedésekbe.