2014.12.14. 06:34

Az utóbbi időben egyre több autógyártó számára vált vonzóvá Mexikó. Ebben elsősorban a viszonylag olcsó munkaerő és a kedvező kereskedelmi lehetőségek játszhattak közre. A Renault-Nissan a Mercedes-szel közösen, a BMW pedig önállóan terjeszkedik a Közép-Amerikai országban. A két német prémiummárkát a Kia és a Mazda is követi, most pedig az amerikai General Motors is bejelentette, a jövőben komoly összegeket fordít a mexikói fejlesztésekre.

Ernesto Hernandez, a GM mexikói részlegének vezetője szerint az elmúlt két évben összesen 1,4 milliárd dollárt (345 milliárd forintot) fektettek be az országban, 2018-ig pedig ennek közel háromszorosát, 3,6 milliárd dollárt költenek még a fejlesztésekre. A cél a gyártási kapacitás megduplázása. Úgy látják, a gyártósorok korszerűsítésével és további munkahelyek teremtésével ez elérhető is lenne. Így több mint ötezer új dolgozót vehetnek majd fel a következő szűk négy évben. Jelenleg 15 ezer dolgozója van a mexikói részlegnek, és további mintegy százezer fő dolgozik a GM beszállítóinál Mexikóban.

Ami a termelés számait illeti, jelenleg évi 647 ezer autó előállítására képesek a mexikói üzemek. Ezek nyolcvan százaléka exportra készül. Motorból 890 ezret, váltóból pedig 1,2 milliót szerelnek össze minden évben. Ezeket az adatokat akarják megduplázni a mostani nagy beruházással.

Mexikó a fenti folyamatoknak köszönhetően ma már a világ hetedik legnagyobb autógyártójának számít, miután tavalyi pozíciójához képest egy helyet javítani tudott. Ez 8,7 százalékos növekedést jelent a szegmensben.