Elsápad a BMW az új Alfa láttán?

2015.01.22. 17:45

Június 24-e lesz a nagy nap, amikor az Alfa bemutatja a 159-es utódját. A sorsdöntő modell új korszakot jelöl majd az Alfánál.

A Detroiti Autószalonon jelentette be Harald Wester, az Alfa főnöke, hogy nem sokkal az olaszországi bemutató után, idén nyáron már az USA-ban is kapható lesz a közepes méretű szedánjuk. Ő maga mondta, hogy a szegmens nagyfiúival szeretnének versenyezni, vagyis a 3-as BMW-t, a C Mercit és az A4-es Audit tekintik ellenfelüknek.

A mostanában Giulia néven emlegetett Alfának elméletben mindene megvan, hogy kiharapja a maga részét a szegmensből. A márkanév még mindig jól cseng, a Maseratival rokon platform hátsókerekes lesz, és ugyanonnan friss fejlesztésű, komoly teljesítményű V6-osokat is kaphatnak – még az sem kizárt, hogy egy BMW M3/M4-hez hasonló sportváltozat is készül. Nem lehet túlbecsülni a modell jelentőségét, hiszen vagy az Alfa mélyrepülésének végét, vagy a földbe állást fogja jelenteni. A jelentéktelenné zsugorodott modellválasztékot friss fejlesztésként élesztheti újjá, teljesen új műszaki alapokon, és ami mindennél fontosabb: ő jelenti majd az igazi visszatérést Észak-Amerikába.

Régen volt már, amikor az Alfa valódi ellenfele volt a BMW-nek, és néhányszor maga mögé is utasította. A jelenlegi erőviszonyok között hirtelen visszatérésre a dicsőséges múlthoz senki se számít, de ha a 2018-as 400 ezres eladási célszámot teljesíteni tudnák, mindenki elégedett lenne az olaszoknál.

A képeken Thorsten Krisch Alfa Giulia-víziója látható.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.