2015.02.06. 12:41

Sokáig úgy nézett ki, hogy a Bugatti Veyron egyszerűen túl drága ahhoz, hogy minden példányát eladják. De csak ki kellett várni, hogy minden darab megtalálja a maga gazdáját.

Az idén lesz tíz éve, hogy a Bugatti bemutatta a 16.4 Veyron típus sorozatgyártásra szánt változatát. 2005 szeptemberében nemigen létezett ennél sem drágább, sem gyorsabb pénzért megvásárolható új autó: 1,2 millió eurót kértek érte, végsebességnek pedig 408 km/h-t adtak meg. Eredetileg 300 példány legyártását tervezték, bár a 2009-től gyártott, nyitható tetejű Grand Sportból további 150 példány készült, így lett a teljes mennyiség 450 darab. Eleinte vitték a típust, mint a cukrot, de úgy tűnt, hamar sikerült telíteni a piacot, így az utolsó ötven példány eladása már nem ment könnyen. A Bugatti mindenféle különkiadások bemutatásával tudta csak megtalálni nekik a megfelelő vásárlókat.

Wolfgang Dürheimer, a Bugatti vezérigazgatója azt mondja, az idei Genfi Autószalonon megünneplik, hogy véget ért a Veyron-korszak, de már dolgoznak a csúcs-sportkocsi utódján, amelynek minden szempontból jobbnak kell lennie. „Komoly kihívás ez, hisz olyan autót kell építenünk, amely jobb a legjobbnál.” - mondta a cég vezetője.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.