2015.02.17. 18:26

Manapság nem könnyű eredeti autó-formát tervezni, de a Hyundainál keményen dolgoztak a problémán – legalábbis ez jutott az eszünkbe a Tucson láttán, amely az ix35-öst váltja az európai palettán.

A típusnak erős mezőnyben kell megkapaszkodnia, hisz Európában épp feljövőben van a négy és fél méteres szabadidő-autók piaca. Olyan ellenfelek ellen indul a Hyundai újdonsága, mint a VW Tiguan, a Nissan Qashqai vagy a Toyota RAV4, vagy házon belül a Kia Sportage, hogy csak néhány példát említsünk. Talán ezért is igyekeztek minden eszközzel jellegzetessé tenni a formatervet: hatalmas hatszögletű hűtőmaszkkal, vaskos műanyag betétekkel a sárvédőívek peremén, meredeken felfelé húzott éllel az ajtókban és számos más, láthatóan alaposan kidolgozott részlettel. Az összkép vázlaton még igazán meggyőző volt, de az az érzésünk, a sok ügyes, divatos megoldás és a kellemes arányok között mintha elveszett volna az eredetiség a formatervből.

A régi-új név egy kicsit nagyobb modellt takar, mint az ix35 volt: 4,475 méter hosszú, 1,85 méter széles és 1,645 méter magas, a tengelytávja pedig 2,67 méter, azaz hosszában 6,5, széltében 3, tengelytávban szintén 3 centit terebélyesedett. Ennek ismeretében érdekes fejlemény, hogy az új modell csomagtere kisebb lett, 591-ről 513 literre csökkent a térfogata. Nem mintha így ne férne el benne több havi bevásárlás, de a változás iránya így is meglepő.

A motorválaszték öttagú lesz: kétféle benzinmotorral és háromféle dízellel gyártják majd a típust. A benzinesek ugyanarra a közvetlen befecskendezéses 1,6 literes blokkra épülnek, a szívó változat 135, a turbós 176 lóerős. A legkisebb dízel 1,7 literes és 115 lóerős, a középső már kétliteres és 136 lóerős, a csúcsmodellbe pedig ugyanez a négyhengeres kerül, de 184 lóerővel. Minden motorhoz hatfokozatú kézi váltó jár, de a turbós benzineshez hetes dupla kuplungos autómata is elérhető lesz, míg a dízelekhez hagyományos hatfokozatú automatát lehet majd rendelni.

A gyáriak szerint javult a belső tér anyagainak minősége, több a puha anyag a műszerfalon és az ajtókon, és az autóhoz elérhető felszereltség is bővült, olyan tételekkel, mint a motoros csomagtérajtó, a parkolási manőver kormánymozdulatait automatikusan elvégző parkolássegítő, a holttérfigyelő és a sávtartó automatika – azaz csupa olyan megoldás, amelyek szép lassan teljesen általánossá válnak ebben a szegmensben.

A Tucson élő bemutatóját a Genfi Autószalonon tartja a Hyundai, de gyártani csak az év második felében kezdik Csehországban.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.