Leleplezték a 800 lóerős Aston Martint

2015.02.25. 13:55

Az Aston martin lényegében a 90-es évek eleje óta a variálta ugyanazt a formát, amelyet még a DB7-eshez rajzolt Ian Callum. Így akármilyen szépek is voltak, egy idő után unalmasan kiszámíthatóvá vált, hogy mire számíthatunk a brit sportkocsigyártótól. A Genfben bemutatkozó Vulcan viszont – bár nem készül belőle sok – teljesen eltér a sablontól, így mindenképp érdemes alaposabban megnézni.

A jellegzetes Aston Martin arányok persze megmaradtak itt is, a hosszú orr és a viszonylag hátra helyezett kabin a Vulcanra is jellemző, ahogy az övvonal hullámai is megmaradtak. Viszont a karosszérián jóval több az él, mint eddig, az autó orra pedig egész érdekes módon tartotta meg a karakteres hűtőrács-formát, amely a kezdetektől ott van a cég összes sportkocsiján. Hatalmas, karbon-peremű harcsaszáj lett belőle, amelymel a felső sarkaiban apró fényszórókat helyeztek el.

A Vulcan a hagyományos, orrmotoros, hátsókerék-hajtású elrendezést követi, az orrába pedig több mint 800 lóerős, hétliteres V12-es szívómotort építettek, mindenféle elektromos segédhajtás vagy egyéb fogyasztáscsökkentő hókuszpókusz nélkül. Talán ezért is döntöttek úgy, hogy meg sem próbálnak típusengedélyt szerezni rá, így csak versenypályán lesz használható. Ott viszont ritka nagy élményt ígér, hisz nagyrészt telivér versenytechnikára épül. A képek alapján úgy tűnik, a karosszéria nagyrészt szénszálas műanyag, a féktárcsák is karbonból vannak, sőt, szénszálas anyagból van a kardántengely is, a futómű pedig állítható – pontosabban a kanyarstabilizátorok merevsége és a lengéscsillapítók keménysége hangolható a pálya adottságaihoz a futómű megbontása nélkül.

Egy ilyen autót tartani csak pályán való használatra persze nagy luxus, különösen úgy, hogy versenyezni sem lehet vele, hisz semmiféle szabályrendszernek nem felel meg. Ezzel nyilván az Aston Martinnál is tisztában vannak, ezért készül az autóból csupán 24 példány, azoknak a megszállott milliomosoknak, akik az Aston martin legerősebb autójáért semmi pénzt nem sajnálnak. Az autó egyébként annyira könnyű és erős, hogy a vásárlóknak tanfolyamot tartanak profi autóversenyzők segítségével, és kevésbé durva autókkal - V12 Vantage-dzsel, One-77-tel és Vantage GT4 versenyautóval, hogy hozzászokjanak a tempóhoz, és ne törjék rommá az új autót az első néhány kanyarban.

Úgy néz ki, egyre több sportkocsigyártó fedezi fel az unatkozó milliárdosok piacát, akik bárhová elmennek egy végtelenül erős és drága autóval egy kis csapatásért. A Ferrari már több ilyen, XX jelzésű modellt készített, most a McLaren is bemutatja a P1 GTR-t, és az Aston Martin Vulcan is ugyanerről szól.