2015.02.26. 13:15

Bár a formáján nem nagyon látszik, az Audi középmotoros sportkocsija teljesen megújult. Könnyebb, erősebb és takarékosabb is, mint az elődje.

Az Audi nyolc éve lépett be a sportkocsi-piacra az R8-assal, amely számos elemét a Lamborghini Gallardótól örökölte. Az új modell hasonló kapcsolatban áll a Huracánnal: úgy tudjuk, az új R8 vázszerkezete a kisebbik Lamborghiniével rokon – ez is alumínium és karbon elemekből áll, ami ötven kilogrammos súlycsökkenést eredményezett.

A formaterv láthatóan teljesen új, ugyanakkor arányaiban és egyes részleteiben is megtartotta az R8 jellegzetességeit. Ilyen a viszonylag rövid orr-rész, a jellegzetes ívű tető és oldalt a két, a karosszéria többi elemétől eltérő színű betét, az egyik az ajtó mögötti légbeömlő felett, a másik az oldalablakok mögött. Ugyanakkor a forma legtöbb részlete teljesen új, követi az újabb Audik keményebb, ékesebb stílusát, így jobban passzol a mostani kínálatba.

Az új R8-asba már csak egyféle motorblokk kerül, a Lamborghinikben is használt 5,2 literes V10-es, bár ez az elődeinél erősebb és takarékosabb. Két teljesítményfokozat készül, a gyengébbik 540 lóerő és 540 Nm leadására képes, az erőseb pedig 610 lóerős és 560 Nm a maximális nyomatéka. Az előbbi is 3,5 másodperc alatt gyorsul 100 km/h-ra és elérheti a 323 km/h-s sebességet, az utóbbi viszont 3,2 másodperc alatt gyorsul százra, 9,9 másodperc alatt kétszázra, és 330 km/h a vége. Az átdolgozott tízhengeres egyik újítása, hogy egyszerre közvetlen- és szívócső-befecskendezésű – állítólag ez a fő oka a teljesítmény növekedésének és a fogyasztás csökkenésének.

Az új V10-est hengersor-lekapcsolással is igyekszik spórolni: részterhelésnél csak az egyik hengersort működtetik. Így nem csoda, hogy az alapmodell 11,8, az erősebb V10 Plus változat 12,4 liter benzinnel is elmehet száz kilométert. A második generációs R8-ast az Audi csak hétfokozatú, dupla kuplungos automata váltóval kínálja majd, manuális váltóval nem lesz kapható, ahogy ez mostanság egyre több sportkocsira jellemző. A sofőr négy üzemmódból választhat, a comfort, auto dynamic vagy individual mód kapcsolásával az autó nem csak a váltási sémát, de a lengéscsillapítást, a kormányrásegítést, a motorvezérlést és a kipufogó-hangot is átállítja.

Az Audi a Genfi Autószalonon állítja ki először az R8 második generációját, a forgalmazás pedig nyáron indul. Már azt is elárulták, hogy az alapváltozatért Németországban 165 ezer, a V10 Plus-ért pedig 187 400 eurót kérnek majd.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.