Az Opel feladja Oroszországot

2015.03.19. 12:09

Néhány éve még vonzó célpontnak tűnt az orosz piac az autógyártók szemében. Aki számított, ott volt: helyi összeszerelő üzemeket hoztak létre, és minden márka, amely számít, igyekezett odaférni a növekvő piachoz. Az ukrán válság, és az ezzel kapcsolatos szankciók nyomán azonban összezuhant az orosz piac, és ennek a következményei most kezdenek látszani. A General Motors például egyértelműen hátat fordít Oroszországnak.

A GM elég komoly jelenlétet igyekezett kialakítani Oroszországban. Három helyi gyárban készíttettek autókat, és három márkával, a Cadillac-kel, a Chevrolet-vel és az Opellel is jelen voltak. Most azonban kihúzzák a dugót: az Opel teljes egészében kivonul 2015 decemberéig, és a Chevrolet választéknak egy része is eltűnik az orosz kereskedésekből. Ráadásul leállítják a szentpétervári összeszerelő üzemet, és felbontják gyártási szerződésüket a GAZ-zal. A lépést azzal indokolják, hogy tavaly 10%-kal csökkentek az eladások, és az idei előrejelzések szerint újabb 35%-os visszaesés várható, így már biztosan nem várható nyereség az orosz piacról.

A GM elsősorban a prémium-modelleket tartja piacon Oroszországban: a Cadillac marad, ahogy a Chevrolet Corvette, Camaro és Tahoe modelleket is megvehetik az orosz vásárlók, ami érthető is. A Cadillacnek Oroszország a negyedik legnagyobb piaca a világon, és úgy tűnik, a drágább modellek iránti keresletet egyelőre nemigen érintette az orosz autópiac válsága.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.