A katonai Jeep még mindig jól néz ki

2015.03.20. 14:02

A Jeepnél már hagyomány, hogy húsvétra elkészítenek néhány különkiadást a meglevő autóikból a Moab Easter Jeep Safarira. Az idén összesen hét készült, de ezek közül háromra mondanánk, hogy igazán látványosra sikerült.

A legradikálisabb kétségtelenül a Staff Car, amely, bár nem az, öreg katonai járműnek látszik. Az eredeti Willys Jeep stílusát elenevíti fel a teljesen nyitott oldalú vászontető, a teljesen nyitott oldalfal, a lehajtható szélvédő, a homokszínű, matt festés, a vékony lemez-sárvédők és a vaskos, nagymintás terepgumik. Csak az autó orra jelzi a rokonságot a Wranglerrel, és a motorházon olvasható WR/4-N-GL.3R felirat, amely egy érdekes leetspeak átirata a Wrangler névnek. Az ős-Jeep egyszerűségét a belső térbe már csak korlátozott mértékben vitték át: az ülések és a műszerfal szinte egy az egyben jön a személyautóból, bár színben harmonizálnak a külső festéssel. Az az érdekes, hogy arányaiban egész olyan, mint a márka-alapító modell, csak a részleteket nézve válik egyértelművé, hogy ez vagy kétszer akkora.

Ennél is nagyobb feltűnést lehet azonban kelteni a Chief tanulmánnyal, amely a 70-es évek hatalmas Cherokee terepjárójának stílusát eleveníti fel. Az óceánkék-fehér gép is a Wrangler alapjaira épül, de ez nemigen látszik rajta. Az orra egy az egyben a negyvenes éveit taposó távoli elődöt utánozza, csak a szélvédő és a sárvédők jelzik, hogy miféle járművel állunk szemben. Ezen még vaskosabbak a gumik, mint a katonai stílusú modellen, hisz afféle homokfutó strandautó-szerűséget próbáltak készíteni belőle. Akárcsak a Staff Car, ez a jármű is a gyárinál erősebb Dana 44 jelzésű tengelyeket kapta meg, és a Chrysler korszerűnek számító 3,6 literes V6-os Pentastar motorját.

A harmadik múltidéző Jeep a Wrangler Africa – ez, bármilyen furán is hangozzon, inkább emlékeztet a korai, hosszú felépítményes Land Roverekre, mint bármelyik Jeepre. A hosszú, drapp felépítmény talán a valaha volt legnagyobb lemezfelniken áll, a tetőn pedig egyszerű csövekből álló, de masszívnak tűnő tetőcsomagtartót helyeztek el. Az összkép azokra az expedíciós terepjárókra emlékeztet, amilyenekkel ötven éve keresztbe-kasul utazták Afrika addig leginkább szekerek járta útjait.

A maradék négy tanulmány sokkal közelebb áll az aktuális kínálathoz. Akad itt megemelt, érdekes fényezésű Renegade, Wrangler alapú pick-up az elérhető legerősebb alkatérszekből összerakva a legkeményebb terepre, valamint Cherokee kétszínű fényezésel és Grand Cherokee sátorral a tetején, de ezek inkább amolyan kötelező körnek tűnnek a tanulmányok készítői részéről. A Jeep legendáját nem ezek fogják tovább erősíteni, legalábbis nekünk ez az érzésünk.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.