Így bánik el a Toyota egy formás Mazdával

2015.04.01. 11:00

Miközben dühöng a bolondok napja, a New York-ban az idei Auto Show nyitónapját tartják. Itt jelenik meg a Scion márkának két új modellje is, bár a helyi fiataloknak szánt Toyota szatellitmárka újdonságai közül csak egy jön a Toyota kínálatból, a másik, az iA jelzésű egy átrajzolt Mazda 2-es.

A Toyota tervezői azonban láthatóan nem tudtak mit kezdeni a Mazda aktuális, elegáns formatervezési stílusával: a széles pajzs-forma Mazda hűtőrács helyére benyomtak egy nagy, lefelé szélesedő trapéz-formát, ami nyilván sok mindennek jól állna, de itt teljesen testidegen. Ahogy a trapéz oldalait kifelé megismételték, az ráadásul olyan, mintha nagy sebességnél a menetszél lebegtetné valakinek a száját. Nem túlzás ezt formaterv-hentességnek nevezni, hisz tulajdonképp egyetlen új műanyag idommal lemészárolták a Mazda 2 egyéniségét. Egyébként a lobogó pofazacskó-forma ráadásul nem is indokolt, hisz az autó a Mazda 1,5 literes, 106 lóerős motorját is örökölte, ami aligha teszi villámgyorssá a kis szedánt, inkább 6,3 literes átlagfogyasztásával lóg ki a konkurensek közül.

Nem ez a Scion egyetlen újdonsága New Yorkban, de az iM egyáltalán nem feltűnő: egy európai Auris 1,8 literes, 137 lóerős motorral és raliautókat megszégyenítő hatalmas alsó légbeömlőkkel, de ez sem teszi sokkal érdekesebbé a kompakt ötajtóst. Ez pedig baj, hisz a Toyota a Scion márkával épp az olyan vásárlókra hajt, mint az első jogsis gimnazisták, akik valami ütőset szeretnének – de a japánok megközelítése érzésünk szerint inkább kínosan műmájer.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.