Durva fogyasztáscsökkenést ígér az elektromos feltöltő

2015.04.14. 15:50

Úgy tűnik, az elektromos kompresszor lesz a következő sláger. Több beszállító is dolgozik rajta, de a Valeo azt állítja, két évvel jár a konkurencia előtt.

Persze nem ez az egyetlen érdekes állításuk: 7-20%-os fogyasztáscsökkenést, és spontán gázreakciót ígérnek. A Valeo-féle elektromos feltöltő állítólag 2016-ban már sorozatgyártásba kerülhet, az első modell az Audi SQ7-ese lesz, amelyben alkalmazzák. Nem a Valeo az egyetlen, amely ilyen megoldáson dolgozik, a Honeywell 2017-2019 közt szeretné piacra dobni saját megoldását. Azt mondják, az e-charger fantázianevű rendszer kis motorfordulatszám mellett ígér kiemelkedően spontán gázreakciót.

A megolásnak persze vannak hátrányai is, hisz a turbófeltöltővel szemben jelentős energiaszükséglete van. Így valószínű, hogy nagy feszültségű, 42 vagy 48 voltos elektromos rendszer kell hozzá, hogy megbízhatóan működjön. Ám ez egyelőre nem terjedt el, vagyis a villanyturbós modellek elektromos rendszerének alkatrészei valószínűleg igen drágák lesznek, legalábbis kezdetben. Emellett nem tudni, hogy milyen élettartamúak lesznek a feltöltő lapátkerekét hajtó, igen nagy fordulatszámon üzemelő villanymotorok.

Az összes probléma ellenére valószínű, hogy a következő évtizedben gyorsan elszaporodik majd ez a megoldás, hisz a hagyományos turbófeltöltésnél jobban szabályozható, és manapság, amikor a túlzott szén-dioxid-kibocsátás az aktuális európai szabályozás szerint vagyonokba kerülhet, már 7% fogyasztáscsökkenésért is lehajolnak az autógyárak.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.