Ötszáz lóerős szörnyeteg Peugeot 308-as

2015.04.17. 12:08

A franciák 308 R Hybridnek hívják az új gépet, amelynek van néhány elképesztő képessége. Az egyik ilyen, hogy ha rövid időre is, de akár 500 lóerőt is képes mozgósítani, így ha csak percekre is, meg lehet vele közelíteni egy valódi szupersportkocsi dinamikáját.

A hajtáslánc három motorból áll: egy 270 lóerős 1,6 literes turbós négyhengeres benzinmotorból, valamint két 115 lóerős villanymotorból. Ez utóbbiak közül az egyik az első, a másik a hátsó tengelyt hajtja. Ahogy az elrendezésből sejthető is, az elméleti, 500 lóerős összteljesítmény és a 730 Nm-es maximális nyomaték csak rövid ideig állhat rendelkezésre – ezért készítettek a Peugeot Sportnál egy hot lap üzemmódot. Ilyenkor néhány percig 4 másodpercre csökken a gyorsulási idő 0-ról 100 km/h-ra, de ahogy az akkumulátorból kifogy a töltés, vége is az őrült gyorsulásnak. Van ezen felül egy valamivel hosszabban fenntartható Track üzemmód 400 lóerővel, és utcai használatra egy 300 lóerős csúcsteljesítményű road üzemmód, amely csak kisegítő szerepben hasznosítja a villanymotorokat. Választhatja a sofőr a ZEV üzemmódot is, ahol a hajtáslánc vezérlése igyekszik a villanymotorokat előnyben részesíteni – azaz amíg van töltés a 3 kWh-s akkucsomagban, addig villanyautóként használható, károsanyag-kibocsátás nélkül.

A Peugeot Sport tanulmányán persze látszik is, hogy nem egy szokványos 308-as. Masszív szélesítéseket kapott, valamint hatalmas első légbeömlőket, a megszokottnál nagyobb hűtőrácsot és ahogy a gyors kompaktoknál szokás, kötényezést a küszöbök aljára. A 19-es felnik itt nem csak díszként szolgálnak – kisebbek alatt aligha férnének el a 380 mm átmérőjű első féktárcsák. Érdekes, hogy itt is felbukkan az az érdekes kétszínű festés, amilyet már más sportos Peugeot tanulmányokon is alkalmaztak – ezúttal sötét metálkék lett az első rész, és mattszürke az autó fara a hátsó oldalajtók közepétől.

Bár egyelőre egyedi jármű, a 308 R Hybrid elvileg akár gyártható is lenne, hisz az alkatrészei többségükben szériamodellekben is előfordulnak – a kérdés inkább az, hogy megérné-e, hiszen a komplikált sport-kompaktot jó eséllyel csak vesztességgel kínálhatnák, ami legfeljebb arculat-építésre lenne alkalmas. A PSA viszont épp csak kilábalt új évezredbeli történetének legmélyebb válságából, így nem valószínű, hogy épp most ilyesmire költenék a fejlesztésre fordítható euró-milliók egy részét.