Az autógyártást a kor színvonalán megtanulni nem egyszerű feladat, de ha van elég pénz és elszántság, nem is lehetetlen. A Chery Alpha 5 jelzésű autója arra utal, hogy a kínai autógyártónál mindkettő megvan, igaz, ez még csak tanulmányautó, amelyből, ha minden a tervek szerint halad, az őszre lehet sorozatgyártmány.
Először az tűnik fel, hogy az autó formája milyen kellemes arányú. Szedán létére rövid túlnyúlások jellemzik, viszonylag hosszú tengelytávval és hosszan elnyúló, lendületes tetőívvel. Az összhatás a kis szedánok közt különösen kellemes – ezen a modellen látszik, hogy nem valami ötajtósra ragasztottak puttonyt, és arra próbáltak valamilyen elfogadható formát csinálni. A belső tér szintén érdekesebb, mint az átlag, ami nagy részben a középkonzolt szinte teljes egészében elfoglaló íves érintőképernyőnek köszönhető, bár az ülések formázása és a bézs-törtfehér-barna kárpit-kombináció is sokat segít benne, hogy az Alpha 5 belsejét ne érezzük unalmasnak.
Az autó műszaki tartalma ugyanakkor teljesen átlagosnak mondható, bár a két motor, amelyekkel gyártani szeretnék, teljesítményre alig tér el egymástól. Az olcsóbb változatokba 1,6 literes, 126 lóerős szívómotort építenek, míg a drágábbakba 130 lóerős, 1,2 literes turbós négyhengerest. Ugyanakkor a két motor nagyon eltérő karakter, erre utal, hogy az előbbi csúcsnyomatéka 155, az utóbbié 212 Nm. Mindkét motorhoz ötfokozatú manuális, vagy fokozatmentes automata váltó kapható.
A szériaváltozat állítólag a Chery Arrizo 5 névre hallgat majd, és valószínűtlen, hogy Kínán kívül is felbukkanna. Már csak azért sem, mert a Chery exportra az izraeli pénzügyi segítséggel fejlesztett Qoros modellcsaládot szánja, amelyet, ha igazak az ígéretek, hamarosan elkezdenek forgalmazni Európában is.