Egyelőre nincs többről szó, csupán egy körvonalrajzról, ám ennyi is elég, hogy egyértelmű legyen: a BMW nem tervez újabb formatervezési forradalmat. Az új 7-es tervezői tartották magukat a klasszikus BMW arányokhoz.
A rövid első és hosszú hátsó túlnyúlás marad, a tető viszont mintha lendületesebb ívű lenne az új modellen. Természetesen megtartották minden BMW profil legmarkánsabb ismertetőjegyét, a lecsapott végű hátsó oldalablakot – amelyet Hoffmeister knick néven ismer a BMW-s világ – és a hetesekre általában jellemző nyúlánk, alacsony profilt. Ennél több nem is deríthető ki a vázlatról, de azért tudunk egyet s mást a típusról egyéb forrásból.
Ilyen részlet, hogy a BMW itt is alkalmazza az i3-asban és az i8-asban bemutatott, nagy sorozatban gyártható karbonszálas elemeket és persze alumínium-ötvözeteket is, ahol csak lehet, így állítólag vagy kétszáz kilóval csökken az autó tömege az elődhöz képest, és vagy 150 kilogrammal lesz könnyebb az alumínium-karosszériás Audi A8-asnál. Ezzel egyszerre javítható az autó dinamikája és csökkenthető a fogyasztása.
Ezen felül, ahogy manapság szinte kötelező, számos, alacsonyabb kategóriákban még elérhetetlen megoldást zsúfolnak a típusba. Itt is lesz az útegyenetlenségekhez alkalmazkodó aktív futómű, akár a Mercedes S osztályban, de emellett automata parkolási funkciót is beépítenek, sőt, egyes források szerint a Mini által nemrég bemutatott Augmented Vision okosszemüveg egy változata is elérhető lesz a heteshez, amellyel a sofőr átláthat a tetőoszlopokon. Úgy tudjuk, a két generációval ezelőtti világújdonság, az i-Drive lassan háttérbe szorul, az új 7-esbe már egyszerűbb, érintőképernyős kezelőfelületet építenek, bár egyelőre a tekerőgomb is megmarad, azoknak, akik ehhez szoktak.
A 7-es persze nagyon erős mezőnybe érkezik, hisz a Mercedes S osztály is rengeteg műszaki különlegességet sorakoztat fel, az Audi A8-as pedig, amely utolsónak érkezik a három prémium-márka csúcsmodelljei közül, helyzeti előnyben lesz, hisz további újdonságok kerülhetnek bele. A BMW azonban nagyon komolyan veszi ezt a típust, hisz jövőre lesz a BMW fennállásának századik évfordulója, és ebből az alkalomból mindent bedobnak, hogy a 2016-os év jól sikerüljön.
Az új csúcs-BMW várhatóan az idei Frankfurti Autószalonon mutatkozik be élőben, bár a BMW-re jellemző, hogy már hónapokkal korábban, a nyár közepén kiteríti a lapjait – most is erre számítunk.