Itt a még frissebb Mercedes G osztály

2015.05.05. 11:36

A G osztályt már több alkalommal le akarták váltani, de a körülötte kialakult kultusz miatt ez a gondolat egyre kevésbé van napirenden. Hiába egyértelműek az 1979-es, eredetileg katonai célra tervezett terepjáró hátrányai – magas, keskeny, és a szögletes forma képtelenül magas légellenállású – az autó karaktere, a hozzá kínált luxus, és persze a presztízst megalapozó durva árképzés évről évre újabb vevőket hoz. Olyannyira, hogy az idén a Mercedesnek megérte egy újabb modellfrissítést végrehajtani a típuson.

A legfontosabb újdonság, hogy a G500 4x4-be a korábbi 5,5 literes szívómotor helyére 4 literes, ikerturbós V8-as kerül. A teljesítmény növekedése aligha lesz érezhető, a régi motor 388 lóerős volt, az új pedig 422 lovas. A váltás oka inkább az, hogy Kínában négy liternél ugrik nagyot az autó adója, így a leggyorsabban bővülő piacon a Mercedes még előnyösebb helyzetbe hozhatja a G osztály benzines alapváltozatát. Mellékkörülmény, hogy az autó gyorsulása 0-ról 100 km/h-ra 6,1-ről 5,9 másodpercre csökkent – egyrészt ekkora változást senki nem vesz észre, ha nem olvassa a katalógusban, másrészt aki sportos G osztályt keres, úgysem ezt a változatot keresi.

A dízelmotoros kivitelen is változtattak: egyrészt G 350 CDI név helyett az egyszerűbb G 350 d-t használják a továbbiakban, másrészt a motor teljesítményét 211-ről 245 lóerőre emelték, amivel a maximális nyomaték is megnőtt 540-ről 600 Nm-re. A gyorsulás százra itt 8,9 másodperc, ami egy ekkora és üresen is bő két tonnás téglától még mindig tiszteletre méltó, és ez a változat egyébként is a 12 liter alatti átlagfogyasztásról szól.

A harmadik változat, amin igazítottak, a G 63 AMG, amelyben ugyan meghagyták az 5,5 literes biturbó V8-ast – bár ide is kerülhetett volna 4 literes motor – de a teljesítményt 544-ről 571 lóerőre emelték. A csúcsmodellen, a G65 AMG-n nem változtattak, de nem is lett volna indokolt: a 612 lovas V12-es motor és az ő 1000 Nm-es csúcsnyomatéka még egy ekkora autóban is bőségesen több mint elegendő.

Az autók külsején alig-alig változtattak: csak a lökhárítókat változtatták meg, és az olcsóbb változatok is megkapták a korábban csak az AMG kivitelekhez járó sárvédőszélesítéseket. A visszafogott változtatások oka egyértelmű: ezt a típust kétségtelenül a külseje adja el, így csak annyit módosítanak rajta, amennyi ahhoz kell, hogy az egyes frissítések megkülönböztethetők legyenek.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.