Újra összefog a Peugeot és a Ford

2015.05.07. 17:29

A PSA és a Ford kapcsolata igazán régóta fennáll: még 1998-ban egyeztek meg a közös dízelmotor-fejlesztésről, és bár időközben egy időre felfüggesztették a kooperációt, amikor a GM 2012-ben bevásárolta magát a francia autógyártóba, a Ford továbbra is használja a Peugeot által fejlesztett 1,6 literes dízelmotorokat.

A legfrissebb hírek szerint most a régi kapcsolat felmelegítése zajlik, így a Ford használhatná a Peugeot új fejlesztésű DV-R dízelmotorjait, amelyek az aktuális, 1,4 és 1,6 literes kis HDi motorokat váltják fel 2017-től. Az új motorok megfelelnek majd a még szigorúbb, Euro 6.2 károsanyag-kibocsátási szabványnak is, és ha igaz, még takarékosabbak lesznek, mint az elődeik. A Peugeot két üzemében készülnének a motorok, Douvrinban és Tremeryben is évi 640 ezer darabos gyártási kapacitást építenek ki – ennek egy jelentős részét pedig a Ford venné fel.

Úgy tűnik, a Pegeot most igyekszik újjáépíteni korábbi parneri kapcsolatait, amelyek korábban elsősorban a GM részvényvásárlása miatt estek kútba. A BMW-t láthatóan elvesztették – a Mini harmadik generációjába a német gyártó már saját gyártású moduláris motorjait építi a Peugeot-val közösen fejlesztett, és Franciaországban gyártott 1,4 1,6 literes négyhengeresek helyett, de úgy néz ki, a Forddal még helyrehozhatják a korábbi kapcsolatot, bár csak részlegesen: a nagyobb modellekbe a Ford egy ideje ismét saját fejlesztésű motorjait építi.