2015.05.09. 09:18

A Dodge Viper American Club Racer (röviden: ACR) mindig is különlegesnek számított. 1999-ben mutatták be először, a második generáció pedig 2010-ben futott olyan köridőt a legendás Nordschleifén (7:12-t), amelyet azóta is csak a GT-R Nismóhoz és a Porsche 918 Spyderhez fogható gépek nyomtak le.

A Dodge-nál úgy gondolták, ezt a legendát nem szabad veszni hagyni, így a 2016-os modellévre gondoskodtak az utódlásról. A vállalat ügyvezetője egyszerűen úgy fogalmazott a legújabb ACR-ről, hogy ez a valaha volt leggyorsabb pálya-Viper, amely közúton is használható.

Pedig a teljesítményt tekintve nincs eltérés egy alap-Viperhez képest. A 8,4 literes V10-es itt is 650 lóerőt és 814 newtonmétert tud. Mindez pedig hatgangos kézi váltón keresztül szabadul rá a hátsó kerekekre. A mérnökök azonban alaposan átdolgozták az aerodinamikai csomagot és a fékeket – ez lehet a kulcs a jobb köridőkhöz.

A különböző versenysorozatok (American Le Mans Series, United SportsCar Championship) futamain szerzett tapasztalatokra építve jelentős leszorító erőt értek el. Ehhez átszabták a motorháztetőt, de az újdonság kapott új első splittert, hátsó diffúzort és állítható szárnyat is. A súlycsökkentés érdekében számos karosszériaelemet szénszálas műanyagból készítettek el.

A 19 colos kerekekhez Brembo-fékek kerültek. Előre 390 milliméteres tárcsák és hatdugattyús nyergek kerültek, hátul négydugattyús nyergek préselik a betéteket a 360 mm-es tárcsákhoz. A megfelelő tapadás eléréséhez a Kumhóval közösen, kimondottan ehhez az autóhoz fejlesztettek gumikat. Elöl 295/25-ös, hátul pedig 355/30-as a méret. Az állítható futómű a Bilsteintől származik.

Mivel utcán is használható az autó, így a belső tér sem olyan puritán, mint egy célszerszámnak mondható versenygépnél. A kárpitozásban, az üléseken és a kormányon is a bőr-Alcantara kombináció az uralkodó. Emellett persze a vásárlóknak személyre is szabják a Viper ACR-t, ha elég mélyen zsebbe tudnak nyúlni.

A gyártást nyáron kezdik meg, az árazásra és a forgalmazás megkezdésére feltehetőleg őszig kell várni. Akkorra minden bizonnyal pontosabbat tudunk majd arról is, hogy mire képes az amerikai sportkocsi: aligha tudják majd megállni a gyáriak, hogy körbezavarják a Nürburgringen.