Retrós tacskó lett a Le Mans-i Nissanból

2015.05.29. 12:13

Retróba húzta háromból egy GT-R LM Nismóját a Nissan a Le Mans-i 24 órásra. A 21-es számú versenyautó kapta meg a kék-fehér dizájnt, emlékezve egy negyedévszázados pole-ra.

Szűk két hét van hátra az idei Le Mans-i futamig, ami az Endurance-világbajnokság (WEC) idei két futamának eredményeit látva a Porsche és az Audi meccséről szól majd. A hosszúvátú versenyek élkategóriájába tavaly visszatért Porsche pusztító fölénnyel nyerte a WEC idei időmérő edzéseit, a műfajt a kétezres évek kezdete óta uraló Audi azonban tapasztalataiból származó megbízhatóságával simán hozta az eddigi két hatórás futamot. A Toyota hátulról figyelte a meccset, és hol volt eddig idén a Nissan orrmotoros tacskója? Úgy tűnik, a különutas megoldások és a rohamtempóban végzett fejlesztések visszacsaptak: a GT-R LM Nismo még a szezon előtt elvérzett az FIA töréstesztjén, így Le Mans-ban lesz az első éles bevetése. 

Elöl a 24-es számú R90CK az 1990-es Le Mans-i 24 óráson
Elöl a 24-es számú R90CK az 1990-es Le Mans-i 24 óráson

A retró dizájn az 1990-es versenyt idézi, pontosabban a kvalifikációt megnyert Mark Blundell Nissan R90CK-jának festése ihlette. Az autósport ezen ága sosem az egykörös villantásokról szólt: 142 kör után kiesett Blundell csapata, a Nissan pedig ezidáig csak kategóriagyőzelmeket tud felmutatni Le Mans-ból. Mint a C-kategória egyik ikonikus autója, az R90CK az évek alatt legendássá lett, ma is paroláznak vele Goodwoodtól a mindenféle fesztiválokig.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.