Kisebb és könnyebb lesz az új Astra

2015.06.01. 17:59

Bár az új Opel Astra formatervében nincs semmi rendkívüli, úgy tűnik, az Opel mérnökei mindent megtettek, hogy műszaki téren behozzák az előző Astra lemaradását a vetélytársakhoz képest. Amit ma nyilvánosságra hoztak a típussal kapcsolatban, az az alapján az Astra K akár újra komoly fejfájást okozhat a VW Golfnak.

Az előző Astra egyik legnagyobb hibája a többi kompakthoz képest a súlya volt, és ez láthatóan a gyáriaknak is feltűnt. Épp ezért az új modellben sokkal több a nagy szilárdságú acél, amiből kevesebb kell ugyanolyan teherbírású struktúra létrehozásához. Ezt a trükköt más gyártók már évek óta használják, ám az Opelnél most nagyon látványos előrelépést jelent. Azt mondják, változattól függően 120-200 kilogrammal lesz könnyebb a K Astra, mint a megfelelő teljesítményű előd, bár ezzel valószínűleg így is csak felzárkóznak a konkurenciához.

A tömegcsökkentés egyik módszere, hogy kisebbre szabták a karosszériát. Az új modell 5 centiméterrel rövidebb és 2 centivel kisebb tengelytávú – azaz 4,37 méter hosszú, a tengelytáv pedig 2,66 méter – ám a gyáriak azt mondják, ennek ellenére sikerült 3,5 centivel növelni a hátsó lábteret. Az új forma ráadásul hatékonyabb is, a légellenállási tényezője 0,3 alatt van, és 2,6 centivel alacsonyabb is az autó, ami kisebb homlokfelületet jelent.

A motorválaszték már teljes egészében az új motorcsaládból áll össze: a benzines alapmodellbe az ezres háromhengeres turbómotor 105 lovas változata kerül, míg a leggyengébb dízelmotor a nemrég bevezetett 1,6 literes CDTi 95 lóerőre visszavett teljesítményű változata lesz. Bár már eddig is létezett a kínálatban 1,4 literes turbómotor, az Astrába ebből is egy új változat kerül, amely 145 lóerős lesz, a maximális nyomatéka pedig 250 Nm.

Szintén új me4goldás az Opel LED-mátrixos fényszórója, amellyel a gyári közlemény szerint mintegy 30-40 méterrel messzebbről észre lehet venni a tárgyakat, anélkül, hogy a szembejövő autóst elvakítaná a fényszóró. A techjnológia önmagában nem új – az érdekes benne az, hogy az Opel már nem luxusautóhoz, hanem egyszerű tömegmodellhez kínálja.

Ha külsőre nem is forradalmi, az új Opel Astra versenyképesebb termék lehet, mint az elődje, amire a GM európai részlegének szüksége is lesz, ha hosszú évek óta először nyereségessé szeretne válni az amúgy is lassan növekvő európai piacon.