Bemutatták a BKV új Euro VI­-os magyar buszát

2015.06.23. 16:43

Épp ma jelentette be Tarlós István, hogy járatritkításokra is számíthatunk a BKV vonalain a közeljövőben. Ettől függetlenül reméljük a BKV mind az ötven hazai buszát legyárthatja magának.

Ahogy azt korábban sejteni lehetett, folytatja a BKV a Partially Knocked Down (részben összeszerelt) autóbusz gyártását a BKV kelenföldi buszgarázsában. Az új nyertes régi-új busza 5,5 millió forinttal drágább az egy évvel korábbihoz képest.

Mivel a fővárosi közlekedési vállalat elégedett volt a gyártási minőséggel és a járművekkel is, ezért idén januárban újabb 75 buszra írtak ki tendert. Ezen a tavaly már megismert V127-es is indult Euro VI-os motorral, de most már nem a Széles Gábor tulajdonában lévő Ikarus szárnyai alatt, hanem a MABI-BUS Kft. égisze alatt.

Tehát a korábban Ikarus V127-ként ismert típust szerelheti készre továbbra is a BKV, de immáron új néven, hiszen az Ikarus logó nemrég lekerült a buszok elejéről. Ezentúl Modulo M108d (dekódolva: "M" = (metál) acél karosszériaszerkezet, "108" = a szállítható személyek száma, "d" = dízelmotor) lesz a busz hivatalos neve, derül ki a BKV honlapján megjelent legújabb PKD-szerződésből.

A már ismert V127-hez képest az M108d-n több módosítást is végeztek a tervezők. Kívülről csak a korábbitól eltérő kerékjárati ívekben különbőzik, belül azonban több az újdonság. Az új előírásoknak (ENSZ EGB R107) megfelelően már egy kerekesszékesnek, plusz egy babakocsinak megfelelő helyet kell biztosani a városi buszokban. Ettől is fontosabb újdonság, hogy az üzemanyagtartályok a busz első dobogójára kerültek, így a korábbi héthez képest immár 11 ülés közelíthető meg padlószinten, ami néhány nyugati típusnak is becsületére válna.

A buszt egy 6,7 literes, 280 lóerős Cummins dízelmotor hajtja, amihez egy Szentgotthárdon készült hatsebességes Allison T325R típusú automata váltó csatlakozik.

Szomorú, hogy az Ikarus márkanév nem maradhatott meg, de úgy tudjuk, hogy megmaradhatott volna, de Széles Gábor hárommillió forintot kért buszonként a márkanévért. Ezt a MABI-BUS érthető okokból nem vállalta be. Széles Gábor most foghatja a fejét, mert elmondható, hogy egy nagyon jó lehetőséget szalasztott el azzal, hogy elengedte az ARC-t, ugyanis egy világszínvonalú, igazán exportképes busza lenne most. A BKV utasai a tervek szerint idén ősszel találkozhatnak leghamarabb az első M108-kkel.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.