2019 előtt ne várjuk, de akkor tényleg nekimenne a Teslának az i5-tel a BMW. Az i-modellcsalád új tagjáról ezúttal konkrétumokkal álltak elő a németek.
Egy ideje már hallani ilyen-olyan híreket, miszerint a BMW nem állna meg két i-modellnél. Szó volt arról is, hogy felfelé bővítenék a kínálatot, de a középre pozícionálás a kezdetektől ésszerűbbnek tűnt, már ami sportosságot, és nem a méretet illeti. Az i8 eddig sikertermék, és az i3-nak sincs szégyellnivalója az értékesítési számain, egy Model S-méretű négyajtós, elektromos autóval pedig különösen jó esélyekkel indulna ma egy BMW. Az i5 néven futó BMW azonban ennél többet tudna: kétféle hajtáslánccal, egy tisztán elektromossal és egy hibriddel jön majd a mostani állás szerint.
A tisztán elektromos i5-ben elöl egy 225, hátul egy 135 lóerős villanymotor összhangja végezné a hajtást, míg a plug-in hibrid változatban egy három vagy négyhengeres benzines dolgozna össze egy 275 lóerős villanymotorral. Mindkét esetben jóval háromszáz lóerő fölötti hajtásról van szó tehát. Az autó alapját a hármas adná, de megnyújtanák a tengelytávját, ám az össztömeg az akkumulátorok és a nyújtás ellenére éppen csak 1,5 tonna lesz a BMW ígérete szerint. Ez jó fél tonnával van a Model S alatt (az egyébiránt 416 lóerős), ami a Tesla mostani helyzetét illeti, de négy év náluk is hosszú idő, a Gigagyárral a hónuk alatt pedig már nem tűnne Dávid és Góliát-meccsnek a BMW direkt pozícionálása.