Így még sosem nyertek a Pikes Peak-en

2015.06.29. 18:04

Az új-zélandi Rhys Millen lett az első a hétvégén rendezett 93. Pikes Peak International Hill Climb-on. A győzelem érdekessége, hogy mindezt elektromos autóval tette, a kategória új rekordidejével.

Millen 9'07,222”-es ideje ugyan bőven elmarad Sebastian Loeb 2013-ban elért 8'13,878”-as abszolút rekordjától, azonban komoly gyári indulók híján az idén ez is elég volt a sima győzelemhez. Millen a lettországi Drive eO manufaktúra PP03-as prototípusát vezette, amely négykerékhajtású, és hat YASA-400-as villanymotor mozgatja. A motorok összteljesítménye 1020 kW, azaz 1367 lóerő, ami 2160 Nm csúcsnyomatékkal párosul. Az autó tömege csupán 1150 kg, így minden kilóra 1,18 lóerő jut. Ez félelmetes gyorsulást sejtet, főleg, ha összevetjük a legerősebb Bugatti Veyron, a Super Sport 0,65 lóerő/kg-os mutatójával.

A Drive eO eredménye a közvetlen konkurenciát is meglephette, mert a második helyen végző, a szintén elektromos E-RUNNER-rel induló Nobuhiro „Monster” Tajima 25 másodperces lemaradással ért be Millen mögött.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.