Ellenator: Seat, Velorex-stílusban

2015.07.15. 11:41

Van olyan környék, ahol az év igen rövid szakaszában kellemes robogóra szállni az időjárás miatt, mégis sokan szeretnék már 16 éves koruktól élvezni az önálló közlekedés szabadságát. Nekik készülnek Németországban az Ellenator átépítések – most már nem csak VW Polo és Škoda Fabia, de Seat Ibiza alapokon is.

A legfeltűnőbb változás a szériamodellhez képest, hogy hiányoznak a hátsó kerekek. Pontosabban megvannak azok, de egészen középre tolva, a csomagtartó alatt. Az Ellenator így funkcionálisan háromkerekű, bár gumiabroncsból négy kell rá. Ez az elrendezés ugyan nem valami célszerű – ha van az úton egyenetlenség, azt a négy kerék valamelyike szinte biztosan elkapja – viszont ez az egyik feltétele, hogy az átépített Seat kisautó a német A1-es jogosítvánnyal is vezethető legyen. A másik, hogy az autó végsebessége ne haladja meg a 45 km/h-t, a motor teljesítménye pedig a 20 lóerőt. Így az átépítéseket végző cég az 1 vagy 1,2 literes háromhengeres motorok teljesítményét lecsökkenti, és bár az autó tömegéből is faragnak vagy 300 kilogrammot, a végeredmény így is afféle szükségjármű.

A megoldás nagy előnye a mopedautókkal szemben, hogy a biztonsági felszerelést megtartják, azaz a megnyomorított Seatban megmarad a két légzsák, az ABS és az ESP is, így biztonsági szempontból a gép lényegében egyenértékű az alapjául szolgáló autóval. Ez az oka, hogy bár az Ellenator nem olcsó – 10 490 euró kulcsra készen, ha pedig hozott autóból kell dolgozni, 5500 eurót kérnek az átépítésért – a szülők könnyebben kiadják az összeget, mintha ugyanennyiért megkérdőjelezhető biztonságú mopedautót kérne a gyerek a 16. születésnapjára.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.