2015.07.19. 07:41

A Shelby American már többször is bizonyította: fontos számukra a hagyományőrzés. Az idei évet rögtön egy múltidéző, ugyanakkor méregdrága Cobrával indították, most pedig egy másik legendát támasztanak fel.

A Shelby Daytona Coupe kiemelkedő szerepet tölt be a márka történetében. 1965-ben ugyanis – az előző évi második hely után – ezzel nyerték meg a GT3-as világbajnokságot. Mivel ez a siker 2015-ben éppen ötvenéves, a Shelbynél méltóképpen ünnepelnek: újraélesztik a győztes típust. Persze nem beszélhetünk igazi sorozatgyártásról – stílusosan egy ötvendarabos limitált szériával rukkolnak elő.

A hatvanas években hat versenyautóval indultak a különböző versenysorozatokban, amelyek apróságokban el is tértek egymástól. Most ezek közül választottak ki egyet, amely mintaként szolgált, arról másolták le a műszaki megoldásokat. Készítettek alumínium- és üvegszálas karosszériákat is – míg előbbinél jobban ragaszkodtak a klasszikus megoldásokhoz, addig utóbbi légkondit és szervókormányt is kapott.

Ahogy már a januárban bemutatott 427-es Cobránál, úgy a Daytona Coupénál is a vevőnek kell gondoskodnia a motorról. Ez egyrészt ad némi szabadságot a minden bizonnyal autóbolond vásárlóknak, másrészt azonban meghökkentő is. Az ár ugyanis ennek ellenére igen borsos: az alukasznis példányokért mintegy százmillió, az üvegszálasakért 51 millió forintnak megfelelő dollárt kérnek.

Ebben a kasznin kívül benne van még a bőr belső, a korhű felnik, a négydugattyús fékek és a futómű is. Ezekben szintén lesznek majd eltérések a két karosszériaváltozat között. A bemutatót augusztus közepén, Pebble Beachen tartják.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.