Erős MX-5-öst akarsz? Vegyél Fiatot!

2015.07.22. 07:04

Alig két hete Nobuhiro Yamamoto, a Mazda MX-5 program vezetője nyilatkozta azt, hogy nem szándékoznak erősebb változatot gyártani az új MX-5-ösből, hiszen akinek több erőre van szüksége, az megtalálja majd a tuning-piacon. Ritka az ilyen őszinteség, de a Toyota GT86 kapcsán már megtapasztaltuk, hogy a japánok nem igazán hisznek a teljesítményhajszolásban, de ritkán fordul elő, hogy ilyen egyértelműen hivatkoznak az autógyártók által nem szívesen emlegetett utólagos tuningra.

Az olaszok azonban egy kicsit máshogyan működnek. Köztudott, hogy az új Fiat 124 Spider a Mazda MX-5 olasz megfelelője lesz. A külső formaterv természetesen más és saját motorokat is használnak majd. Alfredo Altavilla, az FCA (Fiat Chrysler Automotive) Európáért, Afrikáért és a Közel-Keletért felelős igazgatója az AutoExpress kérdésére fortyant fel: - Erősebb változatot akarnak? Mi megcsináljuk az Abarthot! Az Abarth a teljesítményről szól, úgyhogy azonnal jeleztem a csapatomnak, hogy hagyják a fenébe a kárpit- és színkérdést, hiszen egy új Abarth-modellt elsősorban a teljesítményéről kéne megismerni. Ha az nincs meg, akkor haszontalan lesz úgy, ahogy van.

A 124 Spidert két motorral szerelik majd. Az egyik a jól ismert 1,4 literes T-Jet turbómotor, ezt találni majd az - elmondásuk szerint - komfortos túraváltozatban, míg az 1750 köbcentis, négyhengeres turbómotort kapná meg az Abarth, természetesen áthangolt futóművel, nagyobb fékekkel, talán sperrdifivel is. Ez a motor önmagában karakteres egy darab, megtalálni a Giulietta QV-ban és ez hajtja az Alfa Romeo 4C-t is. Kicsit régimódi turbós hangulatú, de vidám és erős, biztosan remek lesz a 124 Spiderben is.

A nagy kérdés azonban nem ez, hanem, hogy milyen váltót adoptálnak hozzá? Hiszen itt a motor hosszában van, márpedig a Mazda kéziváltója nem valószínű, hogy bírná a turbómotor erejét és nyomatékát. A 4C-ben keresztben van és annak a duplakuplungos automatája a leggyengébb pontja, több lehetőség pedig nagyon nincs, ha csak nem készült valami kompakt darab az új, hátsókerekes Alfához. Mert ha csak automata lesz belőle, akkor igaza lesz Altavillának: haszontalan lesz úgy, ahogy van.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.