Sorozatgyártásba kerül ez a brazil autóparódia

2015.08.15. 12:58

Még a minicarok közt is szélsőségesen egyszerűnek tűnhet Caio Strumiello extrémrövid járműve, Nanico. A brazil formatervező kisautója most ellepheti Emerson Fittipaldi, Nelson Piquet és Ayrton Senna szülőhazáját.

Nem lövünk nagyon mellé, ha azt mondjuk, Nanico mindent tud, amit egy csak városi cirkálásra szánt járműnek tudnia kell. Ha reálisak vagyunk, akkor viszont az a helyzet, hogy nincs olyan európai állam, ami ezt a szörnyűséget az útjaira engedné, mert ez még egy mopedautónál is alávalóbbnak látszik. Brazília azonban egész másként működik, és bár az autóparkja sok szempontból hasonlít a miénkre, arrafelé nem vetik meg az efféle szélsőségeket. Nanico (ami portugálul annyit jelent: csenevész) hamarosan több város utcaképének része lehet, mert bár a dél-amerikai ország hatalmas, a termelést se kicsiben képzelik el az illetékesek.

A Strumiello és társai által fejlesztett apróság egy szemmel látható összeget kapott befektetőktől a sorozatgyártás beindítására. 650 millió forintnyi kezdőtőkéből építik fel a gyártáshoz szánt üzemet, ahol a tervek szerint kezdetben évi 500-1000 Nanico készül majd. Ha nagy lesz rá az érdeklődés, ezt feltornázhatják a sokszorosára is. Na, de mi az a Nanico azon kívül, hogy egy csapott homlokú minicar? Jelenlegi formájában egy 1,9 méter hosszú, 1,5 méter magas, 300 kilogrammos villanyautó, amit egy 7,5 KW/h-s akkumulátorról táplált hat lóerős villanymotor hajt. Egy töltéssel állítólag 80-100 kilométer között mozog a hatótávja, miközben 70 kilométer/órás csúcssebességével tényleg csak városba jó. Szó van egy földgáz-hajtású, 125 köbcentis motorral szerelt változatról is. Az állítólag gyorsabb is lesz.

Hogy mekkora lesz az érdeklődés erre az autónak csúfolt apróságra, nehéz megtippelni, de távolról azt mondjuk: nagyon túlárazták. Az alsó-osztálybeli szegények számára óriási lehetőség lett volna odatenni egy ilyet fillérekért, nekik még jól is jöhet egy olcsó , városi használatra alkalmas kisautó, de 1,3 millió forintos árával más réteg lesz a célcsoport. Azt mondjuk nem árt tudni, hogy Brazília sem a jó úthálózatáról híres, ráadásul az országban óriásiak a távolságok, amik leküzdésére ez semmilyen formában sem alkalmas.