Vényolcra cserélték a hibridet

2015.08.17. 10:49

Az olasz Icona két évvel ezelőtt mutatta be Vulcano névre keresztelt sportkocsiját. Semmit nem bíztak a véletlenre, így elismert szakembereket alkalmaztak. A formatervet a korábban a Jaguarnál és a Bertonénél is megforduló Samuel Chuffart alkotta meg, a hajtáslánc pedig az egykor a Lancia és a Ferrari motorjain is dolgozó Claudio Lombardi munkája. Utóbbin mégis változtattak.

Eredetileg ugyanis arról volt szó, hogy V12-es benzinmotor köré épülő hibrid rendszerrel készül a Vulcano, most viszont V8-asra váltottak. Nem is akármilyenre. a Chevrolet Corvette ZR1-esekből ismert 6,2 literes, kompresszorosra. Ez alapból is 650 lóerő körüli teljesítményre és 800 newtonméter fölötti csúcsnyomatékra képes, de az olaszok ennél többet ígérnek.

Azt mondják, a vevők igényeihez igazodva akár ezer lóerő közelébe is fel tudják húzni a teljesítményt. Így pedig 2,8 másodpercre lenne csupán szükség a 0-100 km/h-s sprinthez, míg a végsebesség a 350 km/h-t is meghaladná. A számokat tekintve tehát felvehetik a versenyt az ismertebb szupersportkocsigyárakkal, de kérdés, hogy megtalálják-e a maguk vevőkörét.

Az olasz műhely dolgozóinak egyébként egy-egy titánkasznis Vulcano elkészítése mintegy ezer munkaóráját veszi igénybe. Ebből két dologra következtethetünk: biztosan nem lesz tömegcikk a modellből, másrészt pedig az árát is alaposan megkérik majd.