2015.09.07. 14:17

Ahogy megszokhattuk, a Porsche óvatosan nyúl a 911-eshez a modellfrissítések során – ezúttal sem egyszerű megtalálni az optikai módosításokat. Ám ezúttal akad egy komoly változtatás is: lecserélték a Carrera sorozat mindkét motorját, méghozzá egy vadonatúj, turbós hathengeresre.

A 991-es típusszámú modellen első ránézésre csak annyi látszik, hogy lecserélték a lámpákat, és áttervezték a lökhárítókat. Az előbbiek belső szerkezetét módosították, az első és hátsó műanyag elemeken pedig átalakították a be- és kiömlőnyílások formáját, illetve hátul a kipufogók kivezetését. Ezen felül néhány új mintázatú könnyűfém felniről lehet még felismeni az új Carrera változatokat.

A legnagyobb újítás, hogy a 911-esek története során először a hétköznapi változatokba is turbómotor kerül. Az eddig használt 3,4 és 3,8 literes hathengeres szívómotorokat nyugdíjazzák, a helyükre egyetlen, 3 literes, ikerturbós hathengeres boxermotor kerül. Ez a Carrera változatban 370 lóerős lesz 450 Nm csúcsnyomatékkal, míg az erősebb Carrera S változatban 420 lóerőt és 500 Nm-t ad majd le. A PDK dupla kuplungos váltóval és a Sport Chrono csomaggal a Carrera 4,2 másodperc alatt érheti el a százas tempót a korábbi 4,6 helyett, míg a Carrera S gyorsulási ideje százra 4,3-ról 3,9 másodpercre csökkent. Az erősebb változat végsebessége 308 km/h.

A motorcsere elsődleges oka persze nem a teljesítmény hiánya volt, hanem az így elérhető fogyasztáscsökkenés. A Porsche 12%-os hatékonyság-növekedésről beszél, ami a PDK váltós Carrera S esetében 7,7 literes fogyasztási adatot jelent száz kilométeren, ami kerek egy literes javulást jelent az előző, szívómotoros változathoz képest. Ám az már nem ennyire egyértelmű, hogy a motor valós képességeit kihasználva is hasonló mértékben javul-e a fogyasztás a turbómotorral.

Az új motoron kívül néhány új kényelmi és biztonsági funkció is felbukkan a megújított 911-es Porschéban. Ilyen az automata sebességtartó rendszer, a holttérfigyelő, vagy a módosított fékrendszer, amely balesetet észlelve automatikusan fékez, vagy az új fedélzeti információs rendszer, amely állítólag jelentősen továbbfejlesztett navigációt tartalmaz. Ezen felül a PDK-s változatokhoz jár egy Sport Response Button nevű gomb, amely felkészíti a hajtásláncot egy 20 másodperces padlógázas gyorsításra. Ilyenkor a váltó az adott sebesség mellett a legnagyobb gyorsulást biztosító fokozatba vált, és átállítja a motorvezérlést is, így a turbómotor reakciója is közvetlenebb lesz erre a rövid időre.

A turbós Porsche Carrerákat Európában december közepén kezdik majd bevezetni, az alapkivitel ára Németországban 96 605 euró, azaz átszámítva nagyjából 30,35 millió forint lesz.