Ezzel nevelik a jövő bajnokait

2015.09.08. 06:17

Öt év alatt ez a harmadik autó, amelyet a a GP3 sorozatban bevetnek. Ezt is az olasz Dallara építi, mint közvetlen elődjét, a motor viszont teljesen új, a francia Mécachrome-tól érkezik.

A GP3 nem régi versenysorozat, egyike azoknak az egyen-formuláknak, amelyekkel az elmúlt évtizedben a Formula 3000-es bajnokságokat igyekeztek helyettesíteni. A 2010 óta futó sorozat első három évében még turbós négyhengeres motorokat használtak, de 2013 óta hathengeres szívómotorokra tért át a sorozat. Ezeket eddig az AER nevű motorépítő cég szállította, ám 2016-tól másodszor is változik az autó és a motor.

A Dallara a hét végén be is mutatta az új GP3-as versenyautót, a GP3/16-ost, amely még így karbon-feketében is igazán izgalmas jelenség, még ha a műszaki megoldásoknak nincs is nagy jelenősségük, hisz a sorozatban mindenki ugyanilyen autót vezet a jövő évtől. A korábbi motort is lecserélik, igaz, az AER után a Renault hagyományos versenyautó-építő partnere, a Mécachrome is 3,4 literes V6-os motorokat szállít az olasz versenygépekbe, 400 lóerő körüli csúcsteljesítménnyel.

Eddig is akadt néhány igazán gyors pilóta, aki itt kezdte a pályafutását, és az új technikától nyilván azt várják a szervezők, hogy újabb fiatal versenyzők próbálnak majd itt érvényesülni, miután kinőtték a Formula 3-as Formula Renault és egyéb kisebb utánpótlás-sorozatok kereteit.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.