Masszív vasdarabnak tűnik az új terep-VW

2015.09.14. 18:07

A Volkswagen kompakt szabadidő-autója eddig is meglehetősen népszerű volt, de a második generáció ráadásul tágasabb, könnyebb, és talán valamivel karakteresebb is.

Az új modell hat centivel hosszabb, hárommal szélesebb és héttel alacsonyabb, mint az elődje. A tengelytáv is megnőtt 7,7 centit, és úgy néz ki, a belső tér is nagyobb, a gyáriak szerint három centivel hosszabb a hátsó lábtér, miközben a csomagtartó alaptérfogata 145 literrel, 615 literre nőtt. Ám a valós növekedésnél is nagyobbnak érezni az autót a formaterv miatt: az óriási kerekek és a masszív, gömbölyded formák még vaskosabbnak, súlyosabbnak tüntetik fel, mint amilyen valójában. Pedig az olvasztott fémnek látszó formák ellenére a Tiguan valójában könnyebb lett, úgy ötven kilogrammal.

A fogyás nagyrészt az eleve az elődeinél könnyebbnek tervezett, szabványos MQB padlólemeznek köszönhető, és a motorválaszték is a már jól ismert benzin- és dízelmotorokból áll. Mind turbós, a TSI motorok 125, 150, 180 vagy 220 lóerősek lehetnek, míg a dízelek választéka 115, 150, 190 és 240 lovas négyhengeresekből áll. Az alapmotorokat csak elsőkerék-hajtással kínálják, de a többi változat rendelhető lesz a 4Motion hajtásrendszerrel is, amely az 5. generációs Haldex kuplung köré épül. Az összkerék-hajtású példányok egyébként 1,1 centivel nagyobb, összesen 20 centis hasmagassággal készülnek, sőt, rendelhető a típushoz off-road csomag is, amelyben az eltérő első lökhárítónak köszönhetően az első terepszög 18,3-ról 25,6 fokra nő.

Az új Tiguan persze mindent tud, amit a manapság ebben a kategóriában kínálni szokás, az Apple CarPlay és Android Auto kompatibilis fedélzeti számítógéptől a városi vészfék-funkción át a sávtartó automatikáig. Ahogy az a VW-nél szokás, fedélzeti rendszerből is többféle készül: a fapados modellekbe például 5 hüvelykes monokrom kijelzőt építenek, de felárért 8 hüvelykes színes kijelző is rendelhető a középkonzolra.

A most bemutatkozó Tiguan a rövid, ötüléses változat, de állítólag úgy egy év múlva érkezik egy második, hosszabb karosszériaváltozat is, amely már hét üléssel is kapható lesz.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.