2015.10.07. 06:19

A Daihatsu ugyan a Toyota része, de ez nemigen látszott a márka autóin, legalábbis eddig. Most viszont mutattak egy tanulmányt, a D-Base-t, ami gyanúsan Toyota-stílusú.

A 3,4 méteres ötajtós törpeautó a Daihatsu idei tokiói tanulmány-felhozatalának legkevésbé elszállt darabja. Sokan egyenesen a Cuore/Mira sorozat utódját látják benne, és csak remélhetjük, a cég saját érdekében, hogy még dolgoznak az autón, mielőtt gyártásba küldik. Az alapforma arányai nem volnának rosszak, de ugyanazt a céltalan és rosszul kivitelezett feltűnés-keresést érezni itt is, mint a Toyota Mirain, vagy épp a negyedik generációs Priuson. Az orr-kialakítás a zavarosságig komplikált és tagolt, annak ellenére, hogy nehéz rajta bármi emlékezeteset találni. Oldalt viszont olyan, mintha a kerekek síkjában egy nagy késsel elvágták volna a karosszéria gyurmamodelljét. Ez a megoldás sem szép, de legalább teljesen önmagáért való. Hátulról nem valami érdekes a látvány, de ettől egyértelműen ez a D-Base legjobb nézete.

A D-Base egyébként a szokványos japán belpiacos kisautó-technikát tartalmazza: 660 köbcentis háromhengeres motor hajtja, fokozatmentes automata váltón keresztül. Az 1,48 méter széles és 1,49 méter magas apróság a gyáriak szerint beéri 3 liter benzinnel száz kilométeren.

Elképzelhető persze, hogy a japán vásárlók ízlése ennyire eltér a mienktől, és ott a D-Base sikeres lehet. Márpedig a Daihatsu számára ez az, ami fontos, hisz a cég mára minden nagyobb exportpiacról kivonult.