Dízelmotort kap az utcai DTM Audi

2015.10.14. 15:40

Talán az Audi számára a legnehezebb közvetlenül hasznosítani a német túrakocsi-bajnokságban, a DTM-ben elért eredményeket, hisz a hátsókerék-hajtású, orrmotoros versenygéphez hasonlót sem forgalmaznak. Most mégis megpróbálnak lehúzni egy bőrt a témáról: az A5-ösből kiadnak egy DTM Selection nevű, kifejezetten sportos kiállású változatot.

A Misano-vörös kétajtóst gyakorlatilag lehetetlen nem észrevenni, a 20 hüvelykes szürke felnik, a fekete hűtőmaszk, a fekete-szürke külső dekor és a változatos helyeken feltűnő Audi Sport és DTM feliratok pedig csak tovább fokozzák a hatást. Belül is kifejezetten érdekes az összkép, a karosszéria színével harmonizáló vörös dekoráció legalábbis több, mint feltűnő.

A tálalás alapján igazi különlegességre számítana az ember, de a műszaki tartalom lényegében azonos az A5 háromliteres TDI változatáéval. A 245 lóerős és 580 Nm csúcsnyomatékú motorral persze elég jól megy az autó, 5,9 másodperc alatt elérhető vele a százas tempó, és gond nélkül éri el az elektronikusan beállított 250 km/h-s végsebességet, de ezt ugyanígy tudják a visszafogottabban díszített változatok is.

Ehhez képest talán meglepő, hogy a DTM Selection közel 25 ezer euróval drágább, mint a hétköznapi A5 kupé ugyanezzel a motorral. Más indok nincs is a durva felárra, mint a korlátozott példányszám, hisz összesen ötven darab készül ebből a látványos kivitelből. Illetve lehet még egy: úgy tudjuk, az A5 sorozat lassan kifut, így amikor a jövő év elején leszállítják a DTM Selection példányait, ezek már az utolsó ilyen, nevesített limitált szériához tartozhatnak.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.